حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4549 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
خوش‌بینی تولیدکنندگان برای رونق در سال جدید
09 فروردین 1401 - 13:48
شناسه : 10990
5
دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران گفت: تولیدکنندگان از دولت انتظار دارند که در استانداری‌ها نهادی دایر کنند که این نهادها در حل مشکلات تولید در کنار دادستانی‌های کل استان‌ها اقدامات مؤثری انجام دهند و واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل را توسط تشکل‌ها شناسایی و آنها را فعال کنند.
ارسال توسط : منبع : ایلنا
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، محسن نقاشی با اشاره به حمایت‌های چند ساله رهبری از تولید داخلی، گفت: شعار امسال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرینی انتخاب شده و در شرایط حساس کشور حمایت واقعی و همه‌جانبه قوای سه گانه نسبت به تولید ضروری است. از این‌رو لازم است که موانع تولید رفع و مشکلات تولیدکنندگان حل شود چراکه تولید اقتصاد کشور را رونق می‌دهند.

وی با اشاره به نقش مجلس در رفع موانع تولید، خاطر نشان کرد: مجلس می‌تواند حمایت از تولید را در قالب یک قانون مصوب کند تا هیچ نهادی به بهانه قانون، نتواند تیشه به ریشه تولید وارد کند. سال‌هاست که بزرگترین معضلات تولید، ادارات دولتی بوده‌اند از این‌رو چنانچه حمایت‌ها قانونی شود تشکل‌ها می‌توانند با مراجعه به قوه قضاییه از حقوق تولیدکنندگان حمایت کنند.

این فعال اقتصادی ادامه داد: تولیدکنندگان از دولت انتظار دارند که در استانداری‌ها نهادی دایر کنند که این نهادها در حل مشکلات تولید در کنار دادستانی‌های کل استان‌ها اقدامات مؤثری انجام بدهند و واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل را توسط تشکل‌ها شناسایی و آنها را فعال کنند. همچنین لازم است که وزارتخانه‌های مرتبط با تولید به منظور جلوگیری از بخشنامه‌های غیر کارشناسی نهادها و معاونت‌ها، قانون بهبود محیط کسب ‌کار را به صورت جدی عملیاتی کنند.

نقاشی تصریح کرد: در سال جدید رهبری با منشور و تعیین شعار سال به صراحت و شفاف وضعیت تولید، دانش‌بنیان و اشتغال را جزو وظایف سه قوه و مطالبات مردم مشخص و روشن کردند و دولت نیز خود را مصمم به اجرا این شعار دانستند. برای اجرایی کردن این شعار لازم است که مدیران ارشد و معاونین و مدیران کل‌هایی که واقعاً قادر به اجرایی و عملیاتی شدن این شعار را دارند به صورت جهادی و انقلابی تمام تلاش خود را در جهت پایداری تولید به کار ببندند. امیدوارم که گروه اقتصادی دولت هرچه سریع‌تر برنامه‌های خودرا جهت رفع موانع تولید، عملیاتی کند.

دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی در پاسخ به این پرسش که چشم انداز تولید از دید شما در سال جدید چگونه خواهد بود؟ گفت: سال جدید با توجه به وضعیت جهانی، سال سختی خواهد بود اما با برنامه‌ریزی صحیح، جهادی و دخالت بخش خصوصی بدون تردید سال خوبی خواهد شد و می‌توان امیدوار باشیم که سختی سال گذشته تکرار نشوند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.