حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4527 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
سودجویی جدید در توزیع نهاده‌ها
13 دی 1399 - 13:01
شناسه : 5761
10

نایب رئیس کانون مرغداران گوشتی گفت: سبک جدیدی از سودجویی در توزیع نهاده‌های دامی انجام می‌شود و علی‌رغم واریز تمام مبلغ؛ نهاده به‌طور کامل در اختیار مرغدار قرار نمی‌گیرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از خبرگزاری مهر، حبیب‌ اسداله‌نژاد، اظهار داشت: این شکل جدید سودجویی در تأمین نهاده‌ها به این شکل […]

ارسال توسط :
پ
پ

نایب رئیس کانون مرغداران گوشتی گفت: سبک جدیدی از سودجویی در توزیع نهاده‌های دامی انجام می‌شود و علی‌رغم واریز تمام مبلغ؛ نهاده به‌طور کامل در اختیار مرغدار قرار نمی‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از خبرگزاری مهر، حبیب‌ اسداله‌نژاد، اظهار داشت: این شکل جدید سودجویی در تأمین نهاده‌ها به این شکل صورت می‌پذیرد که مرغدار مبلغ سهمیه‌ای را که به او اختصاص یافته است به‌طور کامل به حساب تاجر واریز می‌کند و واردکننده در ارسال سودجویی می‌کند و یک تا دو درصد نهاده را کمتر از آنچه خریداری شده است برای مرغدار ارسال می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به حجم جوجه‌ریزی که صورت می‌پذیرد با انجام این عمل چیزی در حدود ۵۰۰ هزار تن سودجویی در توزیع نهاده‌های دولتی انجام می‌گیرد.

اسداله‌نژاد خاطرنشان کرد: به این ترتیب نهاده اختصاصی به سهمیه دامداران برای او محاسبه نمی‌شود و این نهاده‌ها سر از بازار سیاه در می‌آورد و به صورت آزاد با قیمت بسیار بالاتر به فروش می‌رسد و سود فروش هم به جیب تاجری می‌رود که نهاده را باید برای مرغداری ارسال می‌کرده است.

نایب رئیس کانون مرغداران گوشتی تأکید کرد: موضوع دیگری که این روزها جدی شده چالش حمل و نقل و توزیع نهاده‌هاست به این ترتیب که شرکت‌های حمل و نقل شماره واحدهای مرغداری را در اختیار رانندگان قرار می‌دهند و رانندگان هم برای ارسال بار به مرغداری موردنظر مطالبه‌ای فراتر از بارنامه از واحد مرغداری می‌کنند.

وی افزود: این مبلغ برای هر ماشین که قرار است بار را ارسال کند بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است که این نیز نوع جدیدی از سودجویی محسوب می‌شود.

اسداله‌نژاد گفت: می‌بایست مسئولان به این موضوع ورود جدی کنند و جلوی این تخلف را بگیرند تا تولیدکنندگان متضرر نشوند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.