حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4549 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
صادرات ۱۵۰ میلیون دلار میگوی پرورشی در سال جاری
04 بهمن 1400 - 13:51
شناسه : 10520
6
صادرات میگوی پرورشی ۱۵۰ میلیون دلار در سال ۱۴۰۰ ارزآوری داشته است.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، سرپرست معاونت توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران با اعلام این مطلب گفت: امسال ۵۷ هزار و ۸۰۰ تن میگو از سطح ۱۴ هزار و ۳۴ هکتار تولید و حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد آن روانه بازارهای منطقه، آسیا و اروپا شد.

مرتضی افراسیابی افزود: در سال جاری صادرات میگو به کشورهایی همچون ترکیه، عراق، امارات، چین، اسپانیا، و فرانسه صورت گرفته و بیشترین میزان صادرات به چین و امارات گزارش شده است.

وی با بیان این که با درایت و برنامه‌ریزی بخش‌های دولتی و خصوصی مشکلات در حوزه میگو روز به روز کمتر شده است، اظهار داشت: میگوی مرغوب ایران جایگاه و مسیر خود را در بازارهای جهانی پیدا کرده و ارزآور است.

افراسیابی درباره اظهارات اخیر چین مبنی بر صدور مجوز واردات میگوی ایران در آینده نزدیک، گفت: ایران ظرفیت‌های زیادی برای تولید میگو دارد و کشور چین هم با توجه به جمعیت بالا، بازار بزرگ و تعیین کننده برای این محصول است و از این رو با رفع برخی مشکلات در مورد استانداردهای بهداشتی و تمایل چین برای واردات بیشتر، تولیدکنندگان ما ترغیب به تولید بیشتر می‌شوند.

وی اضافه کرد: عمده صادرات میگوی پرورشی ایران به امارات و چین صورت می‌گیرد.

سرپرست معاونت توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران درباره برنامه صادرات میگوی پرورشی به منطقه اوراسیا اذعان داشت: در حال حاضر مقدار کمی میگوی پرورشی به ارمنستان و روسیه صادر می‌شود، اما برای بازار کشورهای منطقه اوراسیا برنامه داریم.

وی ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های صادراتی کشورهای همسایه و منطقه اوراسیا تصریح کرد: ما نباید در حوزه آبزیان به ویژه میگو تنها به چند بازار متکی باشیم.

افراسیابی ادامه داد: میگو یک کالای صادراتی گران و استراتژیک است و برای آن که در بازارهای جهانی بمانیم بخش خصوصی باید بتواند بازاریابی کند و بداند بازار جهانی چه محصولی با چه ویژگی و بسته‌بندی می‌خواهد و نیاز بازارها را درک کند.

وی گفت: با توجه به تجربه تولید در کشور و آگاهی تولیدکنندگان میگو از نیازها و استانداردهای بازارهای این محصول، می‌توان گفت چشم انداز روشنی پیش روی این بخش است.

افراسیابی درباره حمل و نقل میگوهای صادراتی اذعان داشت: صادرات میگوی پرورشی از طریق هوا و دریا صورت می‌گیرد، اما عمده صادراتمان دریایی است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.