حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
قیمت هر کیلو تخم‌مرغ برای مصرف‌کننده چقدر است؟
10 دی 1399 - 14:20
شناسه : 5724
7

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلو تخم‌مرغ برای مصرف‌کننده ۱۷ هزار تومان است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایسنا، ناصر نبی‌پور، با بیان اینکه براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار  قیمت هرکیلو تخم‌مرغ از درب مرغداری ۱۴ هزارتومان و برای […]

ارسال توسط :
پ
پ

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلو تخم‌مرغ برای مصرف‌کننده ۱۷ هزار تومان است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایسنا، ناصر نبی‌پور، با بیان اینکه براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار  قیمت هرکیلو تخم‌مرغ از درب مرغداری ۱۴ هزارتومان و برای مصرف‌کننده ۱۷ هزارتومان شده است، گفت: اگر چه قیمت جدید هنوز با قیمت تمام شده تخم‌مرغ برای تولیدکننده هم خوانی ندارد اما از قیمت قبلی آن یعنی ۱۲ هزار و۵۰۰ تومان بهتر است.

وی در پاسخ به این سوال که چند درصد نهاده‌های موردنیاز واحدهای مرغداری با قیمت مصوب تأمین می‌شود، اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد نهاده‌های موردنیاز واحدهای مرغداری (تخم‌گذار) با قیمت مصوب دولتی تأمین می‌شود. یعنی مرغداران  ۲۲ درصد سویا و حدود ۵۰ درصد هم ذرت دریافت می‌کنند اما میزان مصرف ذرت و سویای آنها بیش از این مقدار است و مرغداران مجبور هستند مابقی را از بازار آزاد تهیه کنند.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران اضافه کرد: موضوع دیگری که مرغداران را به سوی بازار آزاد سوق می‌دهد فاصله بارگیری نهاده‌ها است. قبلاً مرغداران تا رسیدن بار جدید از ذخایر خود استفاده می‌کردند اما در حال حاضر ذخایری هم وجود ندارد و تولیدکننده مجبور است در فاصله زمانی ۱۰ تا ۲۰ روزی که طول می‌کشد تا نهاده به دستش برسد برای تأمین خوراک طیورش به بازار آزاد مراجعه کند.

به گفته وی قیمت سویا در بازار آزاد ۱۱ تا ۱۲ هزارتومان و ذرت ۴۲۰۰ تا ۴۴۰۰ تومان شده است.

نبی‌پور با تأکید بر اینکه در بخش بارگیری و حمل و نقل مشکلاتی وجود دارد، اظهار کرد: کرایه ها ۳۵ درصد افزایش یافته و برخی از رانندگان حتی بیشتر از این مقدار از مرغداران طلب می‌کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.