حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4549 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
لزوم گسترش سامانه‌های نوین آبیاری
05 خرداد 1401 - 12:56
شناسه : 11957
5
دکتر سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به ملارد و شهریار مطرح کرد:
ارسال توسط : منبع : کشاورز نیوز
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، وی افزود: منطقه ملارد و شهریار مستعد در حوزه کشاورزی است و تلاش شده در مصوبات این سفر، اعتبارات خوبی در نظر گرفته شود.

متاسفانه استقبال مردم از حوزه آبیاری نوین در این منطقه کم است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات مناسب بتوانیم در این منطقه گسترش سامانه‌های نوین آبیاری را داشته باشیم و در بحث انتقال آب نیز پیش رویم.

در حوزه‌های مربوط به ریزگردها و آبخیزداری هم اعتبارات خوبی برای این منطقه در نظر گرفته شده است.

لزوم گسترش سامانه‌های نوین آبیاری

رفع تداخلات اراضی کشاورزی ملارد در اسرع وقت

تداخلات اراضی کشاورزی با منابع طبیعی در محدوده‌های مختلف به خصوص در مناطق روستایی و حاشیه‌ای در این منطقه وجود دارد، که در این راستا، قرار است هفته آینده تیمی اختصاصی به منطقه اعزام شود تا با بررسی مسائل پیش روی مالکیت اراضی و رفع تداخلات، در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهد.

یکی از این قابلیت‌ها تولید قارچ در این منطقه است که در سطح کشور دارای جایگاه ممتازی است و در این خصوص کارهای خوبی هم انجام شده است و وزارت جهاد کشاورزی آمادگی دارد به دلیل بهره‌وری مناسب و افزایش راندمان تولید، رشد و اشتغال بیشتر این حوزه را مورد حمایت قرار دهد.

مرغ داران برای تأمین نهاده‌های دامی که بر روی سامانه بازارگاه بارگذاری شده، می‌توانند تأمین مالی کنند.

۵۰ درصد نهاده در همان سامانه بازارگاه توسط بانک کشاورزی با تسهیلات مناسب تأمین مالی می‌شود و ۵۰ درصد دیگر نیز با مذاکراتی که با وارد کننده نهاده‌های دامی داشتیم، به صورت اعتباری به صنعت طیور داده می‌شود و دامداران می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

شرکت پشتیبانی امور دام از این هفته خرید را آغاز کرده و در این راستا، روزانه حدود هزار تن در کشور خرید مازاد مرغ را داریم که برای ذخایر آن را منجمد می‌کنیم، در مورد تخم‌مرغ نیز با خریداری شرکت پشتیبانی امور دام، ذخیره‌سازی آغاز شده و هیچ مشکلی از این بابت نداریم.

دیروز در جلسه ستاد تنظیم بازار، صادرات تخم‌مرغ با توجه به مازاد تولید و همچنین با حذف عوارض مرغ، تخم مرغ، شیر خشک، خامه و چربی و … می‌تواند انجام شود.

تمام تلاش ما به خصوص با اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها این است که بتوانیم حمایت از تولید کننده‌ها را داشته باشیم لذا با تمام توان در کنار عزیزان تولید کننده هستیم تا هیچ دغدغه‌ای از این بابت وجود نداشته باشند و پایداری استمرار تولید ادامه یابد.

سرانه ورزشی در این منطقه پایین است که ان‌شاءالله در جلسه شورای اداری در این خصوص گزارشی خواهم داشت.

در حوزه‌های بهداشتی نیز با وجود افتتاح بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی جدید، ظرفیت‌های درمانی با توجه به جمعیتی که در منطقه وجود دارد، باید توسعه یابد. در بحث بافت‌های فرسوده یا بحث‌های حاشیه‌نشینی هم آنچه به حوزه جهاد کشاورزی مربوط باشد، در این خصوص کمک خواهیم کرد تا مسایل پیش رو رفع و رجوع شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.