حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4524 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
موفقیت پروژه‌های تحقیقاتی بهره‌وری آب در مزارع آبزیان
01 دی 1399 - 15:27
شناسه : 5594
10

رییس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور اجرای پروژه‌های بهره‌وری آب در مزارع پرورش آبزیان کشور را موفقیت‌آمیز اعلام کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، محمود بهمنی، با اشاره به استفاده از مکانیزاسیون در مزارع پرورشی آبزیان گفت: پیش‌بینی شده با بهره‌گیری از مکانیزاسیون در یک […]

ارسال توسط :
پ
پ

رییس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور اجرای پروژه‌های بهره‌وری آب در مزارع پرورش آبزیان کشور را موفقیت‌آمیز اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، محمود بهمنی، با اشاره به استفاده از مکانیزاسیون در مزارع پرورشی آبزیان گفت: پیش‌بینی شده با بهره‌گیری از مکانیزاسیون در یک مزرعه ۵۰ تنی پرورش ماهی قزل‌آلا، با اعتبار یک میلیارد تومان بتوان تا ۷۰ درصد از آب آن را به‌طور مجدد استفاده کرد بدون آن که در کیفیت محصول خللی وارد شود.

وی به بهره‌گیری از تکنولوژی بیوفلاک در صنعت آبزی‌پروری آبزیانی که از آب نسبتاً ساکن در محیط کشت خود استفاده می‌کنند نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این تکنولوژی در بهره‌وری آب بسیار مؤثر بوده به‌طوری‌که در خصوص میگو، کپور ماهیان و ماهی تیلاپیا توانسته است ۳۰ تا ۵۰ درصد تعویض آب را در این مزارع  کاهش دهد.

بهمنی، بهره‌گیری از جاذب‌های طبیعی در پساب مزارع  پرورش میگو، ماهی سردآبی و آکواریوم‌های ماهیان زینتی را از دیگر پروژه‌ها عنوان کرد و گفت: این جاذب‌های طبیعی موجب کاهش ۴۰ تا ۹۰ درصدی نیترات و فسفات پساب شده و نقش فیلتر زیستی این جاذب‌ها کاملاً به اثبات رسیده است.

وی، بسته‌بندی این محصولات فناورانه (جاذب‌های طبیعی) را مهم دانست و اذعان داشت: این جاذب‌های طبیعی در اشکال مختلف قابل تجاری‌سازی هستند و از آنها می‌توان به‌عنوان کود زیستی در افزایش میزان محصولات کشاورزی نیز استفاده کرد.

رییس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به استفاده از پروبیوتیک در مزارع پرورش میگو به‌عنوان یکی دیگر از پروژه‌های تحقیقاتی این مؤسسه که به‌طور غیرمستقیم موجب افزایش بهره‌وری آب می‌شود اشاره کرد و گفت: پروبیوتیک ضمن کمک به جلوگیری از بروز بیماری، در بهبود کیفت آب مزارع میگو مؤثر بوده و نیاز به تعویض آب را کاهش می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد که پروژه استفاده از پروبیوتیک‌ها در صنعت پرورش میگو موجب افزایش تولید از طریق کاهش میزان تلفات نرمال مزارع میگو شده و به‌طور همزمان به کیفیت آب محیط کشت میگو کمک زیادی  می‌کند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.