حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
چرا قیمت تخم‌مرغ به اوج رسید؟
30 شهریور 1399 - 14:30
شناسه : 4101
8

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: در صورتی که ذرت و سویای مرغدار تأمین شود، تخم‌مرغ نیز با قیمت مصوب به بازار ارائه می‌شود و اگر ذرت و سویای را تأمین نکنند باید این نهاده‌ها را از بازار آزاد با قیمت‌های نجومی تأمین کنند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از […]

ارسال توسط :
پ
پ

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: در صورتی که ذرت و سویای مرغدار تأمین شود، تخم‌مرغ نیز با قیمت مصوب به بازار ارائه می‌شود و اگر ذرت و سویای را تأمین نکنند باید این نهاده‌ها را از بازار آزاد با قیمت‌های نجومی تأمین کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از ایلنا، رضا کاظمی، در مورد افزایش قیمت ناگهانی تخم‌مرغ در روزهای اخیر گفت: علت افزایش قیمت تخم‌مرغ کمبود نهاده است. زیرا نهاده‌ها آنطور که باید و شاید به دست مرغداران نمی‌رسد. همچنین باید در نظر داشت که تنها نهاده‌ای که به مرغدار می‌دهند ذرت و سویاست که به دست مرغداران می‌رسد و مابقی باید از بازار آزاد تهیه شود.

وی ادامه داد: ذرت و سویای موردنیاز مرغداران 70 درصد است که تأمین می‌شود و 30 درصد باقیمانده مانند مخمر و واکسن باید از بازار آزاد و آن هم با قیمت‌های بالا و سر به فلک کشیده تهیه می‌شود. بنابراین  تمامی این عوامل دست به دست یکدیگر داد تا قیمت تخم‌مرغ افزایش پیدا کند.

کاظمی اضافه کرد: البته دولت تنها نزدیک 30 تا 40 درصد ذرت و سویای موردنیاز مرغدار را به دست‌شان می‌رساند و مابقی آن به صورت آزاد تأمین می‌شود در صورتی که دولت نتواند ذرت و سویا را تأمین کند ممکن است افزایش قیمت مجدد پیدا می‌کند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن با بیان اینکه هنوز قیمت تخم‌مرغ بلاتلکیف است، افزود: قیمت تخم‌مرغ همچنان مشخص نیست، زیرا در جلساتی با حضور وزاری صنعت و جهاد کشاورزی برگزار و قیمتی را تعیین کردند. اما در صورتی که ذرت و سویای مرغدار تأمین شود، تخم‌مرغ نیز با قیمت مصوب به بازار ارائه می‌شود و اگر ذرت و سویای را تأمین نکنند باید این نهاده‌ها را از بازار آزاد با قیمت‌های نجومی تأمین کنند.

وی افزود: در حال حاضر قیمت سویای 2400 تومان را به قیمت 13 و 14 هزار تومان به فروش می‌رسانند و ذرت 1500 تومانی به 3600 تومان خرید و فروش می‌شود. بنابراین قیمت‌ها به این بستگی دارد که دولت، جهاد کشاورزی و وزارت صمت تا چه اندازه بتواند ذرت و سویا موردنیاز را تأمین کند که در آن صورت می‌توانیم به قیمت منطقی دست پیدا کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.