حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4568 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
ابلاغ اجرای کشت قراردادی از امروز
26 تیر 1402 - 11:20
شناسه : 17671
3
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه دستورالعمل اجرای کشت قراردادی از امروز ابلاغ می‌شود، گفت: در سال زراعی ۱403-1402 حداقل سه میلیون هکتار کشت قراردادی انجام می‌شود و در صورت آماده بودن شرایط و امکانات می‌توانیم تا ۶ میلیون هکتار کشت قراردادی انجام دهیم.
ارسال توسط : منبع : ایانا
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، مهندس علیرضا مهاجر در جلسه کشت قراردادی بیان کرد: کشت قراردادی با دستور وزیر امروز آغازشده و این جلسه با این هدف برگزارشده است.

وی ادامه داد: نهادهایی همچون بانک کشاورزی، شرکت خدمات حمایتی، تعاون روستایی، شرکت بازرگانی دولتی و … در کشت قراردادی همکاری دارند، ازنظر تئوریک و آمادگی  ذهنی لازم را داریم و  مشکلی وجود ندارد.

این مقام مسئول گفت: همچنین سال گذشته مشکلاتی بود که مرتفع شد و امیدواریم ازنظر سامانه، اعتبارات و مسئولیت نهادها هماهنگی لازم وجود داشته باشد.

مهندس مهاجر بیان کرد: هدف از کشت قراردادی خودکفایی در گندم در سال آینده کاهش واردات جو و تأمین قسمتی از نیاز به کنجاله و روغن جزء برنامه اصلی است و باید به بهترین شکل انجام شود. زیرا وزیر جهاد به رئیس‌جمهور و مجلس قول داده‌اند که کشت  قراردادی بهتر از سال گذشته انجام شود.

وی اضافه کرد: همچنین وزیر عنوان کرده است که باید حداقل دو برابر سال گذشته کشت قراردادی انجام شود و تمهیدات بالای ۶ میلیون هکتار کشت قراردادی آماده‌سازی شود. وزیر گفته است حداقل باید سه میلیون هکتار در محصولات گندم آبی و دیم، جو و دانه‌های روغنی کلزا، گلرنگ و کاملینا باشد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد گفت: در دانه‌های روغنی ازنظر بذر مشکل خاصی نداریم و با توجه به اینکه قیمت دانه‌های روغنی را توسط وزیر ابلاغ شد  و انگیزه‌ای برای کشاورزان در راستای برای کشت قراردادی شد. زیرا قطعاً برای پایداری تولید گندم باید کشت کلزا را داشته باشیم.

وی ادامه داد: مقدار زیادی کود تأمین‌شده است و امروز می‌توان توزیع شود، همچنین  مقدار زیادی در بندرها است و‌ درصورتی‌که اعتبار ریالی آن برای تأمین ارز پرداخت شود، ترخیص انجام خواهد شد.

مهندس مهاجر بیان کرد: نیاز است بیمه با شرکت بازرگانی دولتی یک‌راه اجرایی اجرا کنند و خسارت کشاورزان را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: بانک کشاورزی تمام مراحل کشت قراردادی را به‌صورت اعتباری بر عهده می‌گیرد و همچنین باید شبکه ترویج کشاورزی نیز در کنار ما باشد تا کشت قراردادی مطلوبی به سرانجام برسد. از ۱۵ شهریور کشت قراردادی با توجه به اطلاعیه‌های هواشناسی انجام می‌شود؛ نیاز است تمام تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

مهندس مهاجر بیان کرد: در ارتباط با تأمین جو، همکاران در پشتیبانی امور دام حضور دارند و معاونت امور دام باید پشتیبانی لازم را انجام دهند

همچنین در نظر داریم کشت قراردادی سویا، آفتابگردان، کنجد، پنبه و چغندرقند نیز کشت قراردادی نیز آغاز شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.