حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4549 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
اجرای ۴۴۰۰ هکتار نهالکاری و بذرکاری در قالب پویش ایران سرسبز
14 اسفند 1400 - 14:59
شناسه : 10769
4
۴۴۰۰ هکتار نهالکاری و بذرکاری در قالب پویش ایران سرسبز از آذر ماه امسال تا کنون صورت گرفته است.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، مشاور رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در حاشیه نشست خبری امروز به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با اعلام این مطلب گفت: از این سطح ۱۸۰۰ هکتار بذرکاری و مابقی مربوط به نهالکاری می‌باشد.

رضا بیانی میزان توزیع نهال در قالب این پویش را تاکنون نزدیک به دو میلیون اصله عنوان کرد و افزود: بخشی از این نهال‌ها غیرمثمر و بخشی دیگر نهال‌های مثمر جنگلی است که با هدف توسعه جنگل‌کاری اقتصادی کاشته می‌شوند.

وی با اشاره به این که پویش ایران سرسبز از ۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۰ بنیان نهاده شد، تصریح کرد: برای اجرای این پویش از ۱۰ آذرماه بذرکاری و از ۸ دی ماه عملیات نهالکاری آغاز شده است.

دبیر پویش ایران سرسبز ادامه داد: با توجه به هدفگذاری ۶۷۰۰ هکتار جنگل‌کاری در قالب این پویش در سال جاری، پیش‌بینی می‌کنیم به این سطح تعیین شده دست خواهیم یافت.

وی اظهار داشت: درهر منطقه با توجه به توان اکولوژی و نیاز آبی کم، نهال‌ها بومی آن منطقه درگودال‌هایی که از قبل توسط ادارات منابع طبیعی استان‌ها حفر شده کاشته می‌شوند.

بیانی هزینه هر هکتار نهالکاری در کشور را بین ۷ تا ۱۰ میلیون تومان عنوان کرد.

مشاور رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: این پویش با مشارکت مردم، گروه‌های محلی و ۷۰ نهاد و دستگاه اجرایی و با نظارت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سراسر کشور درحال انجام است و استقبال خوبی از این پویش به ویژه از سوی آموزش و پرورش، بسیج سازندگی، گروه‌های جهادی و NGOها شده است.

وی اذعان داشت: در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری از تاریخ ۱۵ تا ۲۹ اسفند مردم می‌توانند با مراجعه با ادارات منابع طبیعی در شهرستان‌ها، نهال غیرمثمر و مثمر جنگلی برای کاشت در مناطق تعیین شده دریافت کنند و به این پویش بپیوندند.

بنابراین گزارش در پویش ایران سرسبز، کاشت ۵۰۰ میلیون اصله نهال با مشارکت مردم و نهادهای اجرایی ظرف ۱۴ سال به منظور افزایش سطح جنگل‌های کشور هدفگذاری شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.