حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 23 شوال 1445 Wednesday, 1 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4568 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
ارائه انواع تسهیلات بانک کشاورزی در دولت سیزدهم
21 شهریور 1402 - 16:23
شناسه : 18695
6
ظرفیت‌های فراوان بخش کشاورزی و نقش آن در توسعه اقتصادی کشورها منجر به ارتقاء جایگاه این بخش در برنامه‌های توسعه اقتصادی کشورها شده است.
ارسال توسط : نویسنده : سیده الهام قاضی میرسعید
پ
پ

در ایران نیز بخش کشاورزی به لحاظ وجود تنوع اقلیمی در کشور از یک طرف و سهم بالای نیروی کار روستایی شاغل در آن از طرف دیگر، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. علاوه بر آن، بروز محدودیت‌های شدید منابع آبی در کشور، رعایت اصول توسعه پایدار و تولید محصولات با بالاترین کیفیت با استفاده از بهترین ترکیب الگوی کشت را بیش از پیش آشکار می‌کند.

در این بین، بانک کشاورزی، به عنوان تنها بانک تخصصی فعال در بخش کشاورزی، در کنار سازمان‌های متولی از جمله وزارت جهاد کشاورزی، همواره تلاش کرده است علاوه بر اجرای رسالت خویش که همان تأمین امنیت غذایی جامعه است، رعایت اصول و شاخص‌های توسعه پایدار با هدف حفظ منابع پایه (به ویژه منابع آبی) کشور برای استفاده نسل‌های آتی را به عنوان مهمترین رکن در سیاستگزاری‌ها و دستورالعمل‌های پرداخت تسهیلات خود در نظر گیرد.

به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، این بانک در راستای تأمین مالی بخش کشاورزی و تحقق سیاست‌های دولت در زمینه افزایش تولید و اشتغال‌زایی در کشور، از ابتدای سال 1400 تاکنون بالغ بر 343 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بیش از 2 میلیون و 42 هزار نفر پرداخت کرده که 86 درصد آن، معادل 295 هزار میلیارد تومان، به صورت تخصصی برای تقویت بخش کشاورزی و صنایع و خدمات وابسته به آن پرداخت شده و الباقی به صورت عمده در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و یا در راستای تجهیز منابع و تقویت توان حمایتی بانک از بخش کشاورزی بوده است.

کشاورزی از بخش‏‌های مهم و زیربنایی اقتصاد کشور است و رشد و توسعه آن برای تأمین امنیت غذایی پایدار اهمیت فراوان دارد. بنابراین، شناسایی عوامل تعیین‌کننده و مؤثر در رشد و توسعه بخش کشاورزی، ضروری است. همان‌طور که اشاره شد یکی از این عوامل، تسهیلات مناسب و در دسترس بانکی است که فرصت سرمایه‌گذاری را برای کارآفرینان در بخش کشاورزی فراهم می‌کند و در همین راستا، بانک کشاورزی به عنوان مهم‌ترین ارائه‌دهنده تسهیلات در بخش کشاورزی کشور فعالیت می‌نماید. بدیهی است هرگونه حمایت و افزایش سرمایه این بانک به طور مستقیم بر رشد تولیدات کشاورزی اثر گذاشته و موجبات خود کاهش وابستگی به واردات و افزایش صادرات انواع محصولات کشاورزی خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.