حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 23 شوال 1445 Wednesday, 1 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4568 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
ارزآوری 10 میلیارد دلاری با صادرات محصولات کشاورزی به آفریقا
05 دی 1402 - 12:29
شناسه : 20110
1
مدیرکل دفتر مطالعه، پایش و توسعه بازار تعاون روستایی ایران گفت: با رفع موانع زیرساختی، صادرات ایران به ۵۵ کشور آفریقایی تا چند سال آینده به بیش از 10 میلیارد دلار خواهد رسید.
ارسال توسط : منبع : ایانا
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، روح اله لطیفی در نشست با مسعود برهمن رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قاره آفریقا که به‌منظور هم‌افزایی برای توسعه صادرات به قاره سیاه برگزارشده بود، بیان کرد: قاره آفریقا با دارا بودن بیش از یک میلیارد و  ۳۰۰ میلیون نفر جمعیت و منابع غنی، بازاری مناسب برای ورود کالاهای متنوع ایران است.

وی افزود: توجه به این قاره، بارها توسط رهبر انقلاب مورد تأکید قرارگرفته، در دولت سیزدهم نیز به این نکته توجه ویژه‌ای شده و باهدف گذاری مناسب، اقدامات خوبی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای قاره آفریقا انجام‌شده است.

مدیرکل دفتر مطالعه، پایش و توسعه بازار تعاون روستایی ایران گفت: در دو سال گذشته شاهد جهش مناسبی در صادرات به این قاره بودیم و امیدواریم با رفع موانع زیرساختی میزان صادرات ایران به ۵۵ کشور آفریقایی تا چند سال آینده به بیش از 10 میلیارد دلار برسد.

لطیفی توضیح داد: باوجود اینکه در بسیاری از کشورهای آفریقایی خاک حاصلخیز و آب فراوان وجود دارد اما این قاره یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان مواد غذایی است و به دلیل اقلیم متفاوت و صنایع مرتبط با این صنعت می‌تواند بازار مناسبی برای محصولات کشاورزی باشد.

ایجاد ظرفیت‌های تجاری مناسب با آفریقا

در این نشست مسعود برهمن بیان کرد: اتاق بازرگانی ایران و آفریقا در تلاش است با ایجاد هم‌افزایی بسترهای لازم را برای ورود مناسب به بازارهای آفریقایی برای همه فعالان این عرصه فراهم کند.

وی افزود: در این راستا جلسات متعددی را با دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های بخش خصوصی در تهران و شهرستان‌ها در دستور کار داریم و ظرفیت‌های مناسبی در همه زمینه‌ها فراهم شده است.

برهمن ادامه داد: بازار آفریقا بازار بزرگی است که باید فنی، دقیق و با آگاهی دنبال شود تا باوجود رقبای جهانی در این بازار سهمی بیشتر را برای کشورمان به دست آوریم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.