حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4549 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی طرح بازسازی و مرمت قنوات در سال‌جاری
05 خرداد 1400 - 23:13
شناسه : 7622
10
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: اعتبار طرح بازسازی و مرمت قنوات از ۸ میلیارد تومان در سال ۹۴ به ۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، مهندس علیمراد اکبری، در نشست بررسی طرح‌های آب و خاک استان گلستان در سال۱۴۰۰ که امروز چهارشنبه برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات مجدانه رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیر آب و خاک استان، اظهار کرد: استان گلستان از استان‌های پیشرو و موفق در زمینه اجرای طرح‌های آب و خاک است.

وی تصریح کرد: بزرگترین پروژه زهکشی به مساحت ۲۸۰ هزار هکتار که در نوع خود در خاورمیانه بی‌نظیر است، در استان گلستان عملیاتی شده که ۷۸ هزار هکتار آن اواخر سال گذشته توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید و ۵۰ هزار هکتار دیگر نیز در دست اجرا است.

مهندس اکبری خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده اعتبار طرح بازسازی و مرمت قنوات از ۸ میلیارد تومان در سال ۹۴ به ۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده است که رشد چشمگیری در اعتبارات این طرح مهم محسوب می‌شود.

وی گفت: با توجه به مصوبه دولت، تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در استان گلستان باید از سوی شورای حفاظت استان پیگیری شود.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری و اجرای شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی در استان گلستان با هدف افزایش راندمان تولید و بهره‌وری آب کشاورزی از طرح‌های بارز اجرا شده در این استان است.

وی یادآور شد: با توجه به قرار گرفتن استان گلستان در نوار مرزی کشور، اجرای طرح‌های آب و خاک با هدف تثبیت امنیت غذایی و تأمین معیشت بهره‌برداران از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مدیریت مطلوب‌تر خاک کشاورزی با تقویت تشکل‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان نیز در این نشست اظهار کرد: با توجه به پتانسیل خوب و ارزشمند استان در بخش آب و خاک و سیاست‌های صحیح معاونت آب و خاک در این خصوص موجب شد علاوه‌بر پیگیری سیاست‌های مربوطه، از تمام ظرفیت‌های استان در پیشبرد طرح‌های آب و خاک استفاده شود.

مختار مهاجر تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۲ تاکنون بیش از ۴۰ هزار هکتار سامانه‌های نوین آبیاری در استان گاستان اجرا شده است که با توجه به وسعت ۲۲۰ هزار هکتاری اراضی آبی استان، ظرفیت خوبی برای اجرای این طرح وجود دارد.

وی گفت: در بحث قنوات، ۳۴۴ رشته قنات دائم در این استان وجود دارد که با توجه به تخصیص اعتبارات به بازسازی قنوات در چند سال اخیر، موجب دلگرمی کشاورزان و توجه به این سازه تاریخی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به خاک کشاورزی در سطح کشور اذعان کرد: تقویت تشکل‌ها موجب مدیریت مطلوب‌تر خاک در اراضی کشاورزی می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.