حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 23 شوال 1445 Wednesday, 1 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4568 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
اعلام رسمی خاتمه فصل صید ماهیان استخوانی در دریای خزر
18 فروردین 1403 - 14:03
شناسه : 21471
1
در اولین جلسه کمیته مدیریت صید مرکز در سال جاری به صورت رسمی، خاتمه فصل صید ماهیان استخوانی در دریای خزر اعلام شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی سازمان شیلات ایران
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، اولین جلسه کمیته مدیریت صید مرکز در سال ۱۴۰۳ به صورت حضوری و وبیناری در سالن جلسات سازمان شیلات ایران برگزار شد و براساس تصمیم کمیته مدیریت صید مرکز با حضور اعضای کمیته ، شامل نمایندگان موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، شیلات استان‌های شمالی، اتحادیه تعاونی‌های صیادان و سایر بخشهای ذیربط از پایان ۱۵ فروردین سال جاری فصل صید رسمی صیادان ماهیان استخوانی در گیلان و مازندران به اتمام رسید اما فعالیت تعاونی‌های پره ای که در امر تکثیر طبیعی و بازسازی ذخایر فعالیت دارند، با رویکرد تشویق و ایجاد انگیزه بیشتر و تأمین مولدین تا ۱۹ فروردین ماه سال جاری تمدید شد.

مدیرکل دفتر امورصید و صیادی و دبیر کمیته مدیریت صید مرکز در این جلسه به بیان ضرورت‌های مدیریت صید ماهیان استخوانی و مصوبات مربوطه پرداخت و گفت: حفاظت از رودخانه‌ها با توجه به اهمیتی که در مدیریت ذخایر ماهیان استخوانی دارد تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری توسط یگان حفاظت منابع آبزی استان‌ها مورد حفاظت و کنترل قرار می‌گیرد.

عباسپور نادری افزود: با توجه به شرایط استان گلستان که ماهیگیری در برخی از مناطق استان توجیه اقتصادی نداشته است و در راستای بهبود شرایط معیشتی تعاونی‌های پره این استان مدت صید تا پایان فروردین ماه سال جاری با مدیریت و پایش شیلات استان و مرکز تحقیقاتی شیلات استان تمدید شد.

وی با اعلام آنکه خوشبختانه شرایط صید ماهیان استخوانی در استان‌های گیلان و مازندران مناسب بوده است و به هیچ عنوان به دنبال تمدید فصل صید نیستیم گفت: در راستای حمایت بیشتر از تعاونی‌های پره استان های گیلان و مازندران که در بازسازی ذخایر کمک بزرگی هستند، به عنوان تشویق تا ۱۹ فروردین ماه فعالیت صید در این دو استان تمدید شد و به طور کلی در مدیریت صید ماهیان استخوانی ضمن توجه به ملاحظات تحقیقاتی و علمی به ملاحظات اجتماعی و مدیریتی هم بایستی توجه شود و تصمیم همه جانبه و مناسب اتخاذ شود.

مشاور رئیس سازمان و مدیرکل امور استان‌ها در این جلسه گفت: در راستای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی صیادان، امید است که مسئولان استانی ملاحظات خاصی را در نظر بگیرند.

مهدی دهقانی همچنین بر تشویق تعاونی‌های پره که همکاری مستمری در بازسازی ذخایر داشتند تأکید کرد و افزود: امیدواریم نیروهای یگان حفاظت از منابع آبزی استان‌ها همچون گذشته به صورت جدی‌تر برای مقابله با صید غیرمجاز فعالیت داشته باشند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.