حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 23 شوال 1445 Wednesday, 1 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4568 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
افزایش تولید محصولات دیمی کشور با اجرای ۲۱۷ طرح تحقیقاتی
22 شهریور 1402 - 11:32
شناسه : 18699
2
رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: هم‌اکنون ۲۱۷ طرح تحقیقاتی در ۱۷ استان دیم‌خیز کشور در حال اجرا است که موجب افزایش تولید محصولات دیمی کشور خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، مظفر روستایی در بیست و نهمین همایش سالانه موسسه تحقیقات دیم کشور در مراغه، افزود: هدف اصلی برگزاری این همایش که با حضور ۱۵۰ نفر از محققان همکار در موسسه دیم استان‌های دیم‌خیز کشور برگزار می‌شود، بررسی نتایج پروژه‌های تحقیقاتی اجرا شده در سال زراعی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ و برنامه‌ریزی برای سال آینده است.

وی افزود: در ۲ روز برگزاری این اجلاس کمیته‌های بذر، غلات، حبوبات، دانه‌های روغنی و علوفه دستاورد‌های و برنامه‌های این موسسه را بررسی می‌کنند.

رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور تصریح کرد: در این همایش برای پایگاه‌های نوآوری در سطح استان‌های مختلف کشور و توسعه نتایج طرح‌های تحقیقی و ترویجی که با اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها به دست آمده است، در سطح وسیع‌تر برنامه‌ریزی می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال از نتایج طرح‌های سال گذشته ۱۴ رقم جدید موسسه معرفی خواهد شد.

روستایی ادامه داد: هم‌اکنون ۲۱۷ طرح تحقیقاتی در ۱۷ استان دیم خیز کشور در حال اجرا است.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور خاطرنشان کرد: تاکنون موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور ۱۰۰ رقم بذر دیم را شامل گندم، جو، نخود، عدس، کلزا، گلرنگ، بالنگوی شهری، نخود علوفه‌ای و گیاهان علوفه معرفی کرده است.

فرماندار شهرستان ویژه مراغه نیز در این همایش گفت: ایران رتبه ۱۱ را در تولید علم را دارد و برای رسیدن به خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی توجه به تحقیقات در این بخش یک ضرورت است.

اسدیان افزود: با کاهش نزولات آسمانی دستیابی به محصولات کم‌آب‌بر نیازمند تولید ارقام مقاوم به خشکی از طریق تحقیقات و پژوهش است.

به گفته وی استفاده از روش‌های نوین آبیاری در کشاورزی و زراعت در حال حاضر یک ضرورت اساسی است.

گفتنی است؛ ستاد مرکزی و بزرگترین ایستگاه تحقیقاتی موسسه تحقیقات دیم کشور در مراغه قرار دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.