حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4564 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
افزایش ۶۳ هزار هکتاری سطح زیر کشت گیاهان دارویی
28 فروردین 1403 - 13:41
شناسه : 21606
0
در راستای اجرای «طرح جهش تولید با مشارکت مردم» در سال جاری سطح زیر کشت گیاهان دارویی ۶۳ هزار هکتار افزایش می‌یابد .
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ
به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، حسین زینلی، مشاور وزیر و مجری طرح گیاهان دارویی گفت: در حوزه گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی سال‌ها تلاش کرده تا در راستای تامین سلامت مردم و تامین مواد اولیه صنایع تبدیلی، دارویی و غذایی اقدامات مؤثری انجام دهد.
وی افزود: ساختار اصلی فعالیت‌های زیر مجموعه گیاهان دارویی بر اساس مشارکت مردم شکل گرفته و در سنوات گذشته نیز باهمراهی و همکاری مردم، اراضی زیر کشت توسعه یافته است.
زینلی افزود: از ۶۳ هزار هکتار طرح توسعه،  ۵۵ هزار هکتار آن در دیمزارها و  ۸۰۰۰ هکتار هم در اراضی آبی برای تولید انواع محصولات مورد نیاز و دارای متقاضی بازار اجرا می‌شود.
مجری طرح گیاهان دارویی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های ما برای سال جاری احیای ۵۰ هزار هکتار از مراتع است که برنامه‌های حمایتی، نظارتی و آموزشی آن بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است و سایر کارهای اجرایی از سوی مردم انجام خواهد شد.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر ضرورت ایجاد ارزش افزوده برای گیاهان دارویی در کشور و جلوگیری از خام فروشی این مواد با ارزش، ادامه داد: برای توسعه صنایع تبدیلی و غذایی در سال جاری باراندازهای گیاهان دارویی ایجاد می‌گردد .
وی با اشاره به این که برخی از باراندازها روند اجرایی کار را آغاز کرده‌اند، افزود: ابلاغیه فعالیت رسمی این باراندازها نیز به زودی صادر می‌شود.
زینلی گفت: ما در حوزه فرآوری گیاهان دارویی قصد داریم فدراسیون‌های گیاهان دارویی ایجاد کنیم که وظیفه قیمت‌گذاری در حوزه داخلی و بین‌الملل را بر عهده دارند. این مجموعه‌ها با همکاری بخش خصوصی و به ویژه تشکل‌ها مسئولیت مذاکره با متقاضیان خارجی گیاهان دارویی ایران را برعهده می‌گیرند و تصمیمات آن‌ها برای کل کشور لازم الاجرا است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.