حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4564 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
انتشار گواهی اعتبار مولد گام بانک کشاورزی، در راستای خودکفایی اقتصادی
14 اسفند 1402 - 16:59
شناسه : 21208
1
بنگاه‌های تولیدی کشور اغلب با تنگنای مالی مواجه هستند و مسأله تأمین مالی و به‌ویژه سرمایه در گردش، همواره یکی از محدودیت‌ها و موانع جدی تولید تلقی می‌شود. بدیهی است بخش کشاورزی نیز از این موضوع مستثنی نبوده و تأمین سرمایه در گردش، از مهم‌ترین دغدغه‌های دست‌اندرکاران این بخش مولد و پایه کشور، محسوب می‌گردد.
ارسال توسط : نویسنده : مهندس الهام قاضی میرسعید
پ
پ

تأمین مالی زنجیره‌‌‌ای، مبتنی بر استفاده از ابزارهای اعتباری همچون اوراق گام، اعتبارات اسنادی و برات الکترونیکی از جمله مکانیزم‌‌‌هایی به‌‌‌شمار می‌‌‌روند که تأمین مالی زنجیره تولید به ویژه برای واحدهای کوچک و متوسط را امکان‌‌‌پذیر کرده و ضمن کاهش نیاز به استفاده از نقدینگی، از خروج نقدینگی از این زنجیره‌‌‌ها نیز جلوگیری می‌کنند. تأمین‌ مالی زنجیره ‌تأمین‌، شامل مجموعه­ای از راهکار­های نوآورانه و کوتاه­ مدت به‌منظور بهبود سرمایه در گردش و ایجاد تنوع در منابع مالی شرکت­های دارای محدودیت سرمایه است.

اوراق گام، ابزار مناسب و پرکاربردی برای تأمین سرمایه درگردش سالم و پایدار برای واحدهای تولیدی و تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی به شیوه‌ای غیرتورمی است. یکی از مشکلات اساسی تولید در حال حاضر، بحث تأمین مالی و سرمایه در گردش است که خوشبختانه با اجرایی‌ شدن طرح تأمین مالی زنجیره‌ای، نه تنها این مشکل حل می‌شود؛ بلکه مزایای آن را می‌توان در دیگر ابعاد اقتصاد کشور مانند: نظام بانکی، بورس، مالیات و … لمس کرد.

هدایت نقدینگی موجود در دست مردم به سمت بازار‌های مولد، یکی از اولویت‌هایی است که همواره مورد تأکید دولت‌ها بوده و بر این موضوع تأکید داشتند که سرمایه‌های خرد و درشت مردم باید از سوی شبکه بانکی به سمت تولید هدایت شود. استفاده از ظرفیت و منابع مالی در دسترس مردم در راستای تأمین مالی زنجیره تولید، می‌تواند دلالی را نیز متوقف کند. مقوله تأمین مالی زنجیره تولید در کشور آغاز شد تا به این واسطه از ابزار‌های اعتباری برای به حرکت درآوردن تولید استفاده شود که اوراق گام یکی از ابزار‌های آن است. اوراق گام ابزار تأمین مالی در بازار پول است که بدون ریسک خواهد بود.

بانک کشاورزی در اجرای برنامه بانک مرکزی به منظور مدیریت نقدینگی در اقتصاد کشور و تأمین غیر تورمی سرمایه در گردش زنجیره تولید به ویژه برای واحدهای کوچک و متوسط، گواهی اعتبار مولد گام را به عنوان یک ابزار بازار محور با قابلیت نقل و انتقال در بازارهای پول و سرمایه، طی فرآیندی کاملاً مکانیزه، ارائه می‌کند. شایان ذکر است، بانک کشاورزی اولین بانک در سیستم بانکی کشور است که فرایند صدور اوراق گام را به صورت تمام مکانیزه پیاده‌سازی کرده و آماده ارائه این خدمت به بنگاه‌های تولیدی است.

تأمین مالی زنجیره‌ای گامی در مسیر خودکفایی اقتصادی هم محسوب می‌شود چرا که به مثابه تداوم کارآفرینی و اشتغال‌زایی هم خواهد بود. از آنجایی که تأمین منابع مالی بخش تولید در جامعه باید اولویت شبکه بانکی باشد، هر پلتفرمی که قادر باشد این تسهیل‌گری را انجام دهد، به طور قطع باید مورد حمایت و توجه مسئولان دولت قرار گیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.