حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4559 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
اهمیت استفاده از آبیاری هوشمند در مزارع کشاورزی
05 اسفند 1402 - 12:42
شناسه : 21050
3
معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی ضمن تأکید بر استفاده از آبیاری هوشمند در مزارع کشاورزی، از تلاش برای رفع موانع صادراتی خدمات فنی – مهندسی به کشور عراق و تاجیکستان خبر داد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، صفدر نیازی شهرکی در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های کشور با بیان این که بارش‌های خوبی در روزهای اخیر به خصوص در غرب کشور داشتیم، گفت: در استان‌های ایلام، کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری بارش تا ۲۰۰ میلی‌متر هم داشتیم، در استان تهران نیز ۱۸ میلی‌متر بارش اندازه‌گیری شده است که امیدواریم این بارش‌ها ادامه‌دار باشد.

وی افزود: این بارش‌ها برای بخش کشاورزی، کشاورزان و دیمکاران اتفاق بسیار خوبی است.

نیازی تصریح کرد: ۳۰ دی ماه آییننامه خاک بعد از مدت زیادی توسط دولت تصویب و ابلاغ شد که در آن تکالیف، کارگروه‌ها و وظایف متعددی تعیین و برعهده وزارت جهادکشاورزی، سازمان محیط زیست، وزارت کشور و وزارت نیرو گذاشته شده است و در آن به آلودگی و تخریب خاک پرداخته شده و اگر تخریب خاک توسط دستگاه‌های اجرایی یا اشخاص حقیقی و حقوقی انجام شود، مواردی در آن دیده شده است که باید آن را به حالت اول بازگرداند.

وی افزود: در این خصوص جلسات متعددی با استانداران گذاشته‌ایم و مکاتباتی نیز صورت گرفته و این آییننامه به استان‌ها نیز ابلاغ شده است.

معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی با بیان این که آلودگی و تخریب خاک خیلی بی‌صدا است، گفت: امیدواریم این آییننامه به رفع مشکلاتی که در حوزه خاک ایجاد می‌شود، کمک کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان این که بخشی از محصولات ما در اراضی دچار کم‌آبیاری است، افزود: در حال تعریف پروژه‌ای هستیم که با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه و… آبیاری هوشمند و بهینه انجام دهیم.

نیازی با بیان این که پیگیر صدور خدمات فنی و مهندسی کشاورزی هستیم، خاطرنشان کرد: حدود ۳۰۰ کارخانه تولید کننده لوله‌ها و اتصالات و بیش از ۶۰۰ مشاور و پیمانکار داریم و کشور در حال اشباع و توان مهندسی مازاد نیاز کشور است.

وی اظهار امیدواری کرد؛ بتوانیم موانع صادرات خدمات فنی و مهندسی را به کشورهای عراق و تاجیکستان برداریم و آن را توسعه دهیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.