حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 23 شوال 1445 Wednesday, 1 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4568 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
ایجاد امیدواری در مردم با انعکاس اخبار موفقیت‌ها و دستاوردها
17 مرداد 1402 - 10:48
شناسه : 18080
1
رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، ارایه تصویر درست و واقعی از دستاوردها، پیشرفت‌ها و مسایل کشور به ویژه در بخش کشاورزی را از رسالت‌های مهم خبرنگاران و رسانه‌ها عنوان کرد.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ
به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، دکتر سید مجتبی خیام‌نکویی در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار ضمن تبریک این روز گفت: نقش خبرنگاران در ترسیم موفقیت‌ها و پیشرفت‌های کشور و ایجاد امیدواری و نشاط در مردم از طریق انتقال خبر بی‌بدیل است. وی روحیه مردم را یک سرمایه اجتماعی دانست و تصریح کرد: اگر امیدواری و نشاط در مردم با انتشار اخبار دستاوردها و موفقیت‌ها بالا برود به دنبال آن، سرمایه اجتماعی نیز افزایش می‌یابد.
خیام‌نکویی اظهار داشت: خبرنگاری فعالیتی والا و اثربخش برای جامعه است و خبرنگاران با درایت و ظرافتی که در تهیه خبر بکار می‌برند، ذهن مخاطبان و افکار عمومی را متاثر می‌کنند.
وی در همین حال مهارت ارتباطی در حوزه خبرنگاری را بااهمیت خواند و گفت: این مهارت نیاز به آموزش دارد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: رسیدن به قله‌های ترقی و تعالی در حوزه خبرنگاری نیز با افزایش توانمندی‌های خبرنگاران از طریق آموزش و توسعه دانش و فناوری میسر است.
وی اضافه کرد: بهره‌مندی از تجربیات کمک می‌کند که خبرنگار کار حرفه‌ای اش را ارتقا دهد.
دکتر خیام‌نکویی گفت: مهمترین اصول اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاران و خبرنگاران این است که منفعت جامعه را در فعالیت‌های خود لحاظ کنند. وی در همین حال بر انتشار به موقع یک خبر تاکید کرد و اذعان داشت: انتشار به موقع یک خبر در بخش کشاورزی می‌تواند از ایجاد خسارت پیشگیری کند.
دکتر خیام‌نکویی گفت: گاهی در کنار تهیه و انتشار یک خبر به منظور ارتقای آگاهی مخاطبان نیاز است که تحلیل از موضوعات هم از سوی خبرنگاران صورت گیرد. وی بیان داشت: ما در بخش کشاورزی و در حوزه تحقیقات تلاش می‌کنیم خبرنگاران را در بستر واقعیت‌های مکان و زمان قرار دهیم تا آنان استفاده لازم را از مولفه‌های مختلف برای تهیه خبر داشته باشند. در پایان این نشست از خبرنگاران با اهدای گل تجلیل شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.