حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
بحران غذا در جهان
08 خرداد 1401 - 12:33
شناسه : 11995
2
مائوریتزیو مارتینا، معاون سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) مطرح کرد:
ارسال توسط : منبع : کشاورز نیوز
پ
پ

به گزاررش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، پیش بینی می‌شود که تعداد افرادی که در جهان با گرسنگی حاد مواجه هستند به دلیل بحران اوکراین ۱۸ میلیون افزایش یابد.

برآوردهای اولیه ما حاکی از افزایش ۱۸ میلیون نفری گرسنگان است، اما واضح است که خیلی به توسعه مکان درگیری نیز بستگی دارد.

وضعیت تهدید جهانی برای عرضه غلات برای کشورهای در حال توسعه نگران کننده شده است، زیرا ۳۶ کشور دارای بحران غذایی قبلاً بیش از ۱۰ درصد گندم خود را از روسیه و اوکراین خریداری می‌کردند.

کارشناسان هشدار می‌دهند که تنها برای ۱۰ هفته عرضه گندم جهانی امکان‌پذیر است.

علاوه بر مشکلات حمل و نقل، تأمین غلات به دلیل بنادر در حال حاضر مسدود شده دریای سیاه، جایی که حداقل ۶ میلیون تن گندم و ۱۴ میلیون تن ذرت وجود دارد، درگیری در اوکراین و تحریم‌های ناشی از آن دچار مشکل شده‌اند.

در روسیه نیز قیمت و در دسترس بودن کود تأثیر می‌گذارد. مجموع این عوامل باعث افزایش قیمت گندم می‌شود که می‌تواند بحران غذایی را در سطح جهانی بدتر کند.

همانطور که بانک جهانی تخمین زده است، افزایش ۱ درصدی قیمت مواد غذایی اساسی می‌تواند به معنای حداقل ۱۰ میلیون نفر در معرض خطر گرسنگی باشد.

اگر قیمت [کودهای شیمیایی] تا این حد بالا بماند و دسترسی به کشاورزی در کشورهای در حال توسعه دشوارتر و دشوارتر شود، عواقب آن با کاهش شدید محصولات بسیار مشکل‌ساز خواهد بود و هیچ سیاست ملی نمی‌تواند به تنهایی با ناامنی غذایی جهانی مقابله کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.