حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4564 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
برنامه‌ریزی برای توزیع ۳۰۰ هزار تن نهاده دامی میان عشایر در سال جاری
25 فروردین 1403 - 14:59
شناسه : 21547
0
رییس سازمان امور عشایری از برنامه‌ریزی برای توزیع ۳۰۰ هزار تن نهاده دامی در مرحله اول اجرای طرح تولید قراردادی گوشت قرمز برای امسال خبر داد و افزود: عشایر به ازای دریافت نهاده، گوشت قرمز تولید می‌کنند و تحویل می‌دهد.
ارسال توسط : منبع : سازمان امور عشایر ایران
پ
پ
به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، شایان نادری در بازدید از مناطق عشایری خراسان شمالی گفت: خشکسالی‌های پی در پی سبب شده تا دامداران عشایری برای تامین نهاده‌های دامی خود با مشکل مواجه شوند که اجرای طرح قراردادی گوشت قرمز برای حمایت از این قشر از جامعه در سال گذشته اجرا و امسال نیز ادامه می یابد.
به گفته وی در نیمه دوم سال گذشته ۲۰۰ هزار تن نهاده دامی در اختیار دامداران قرار گرفت که این رقم امسال بیشتر می‌شود.
نادری گفت: اجرای این طرح سبب می‌شود تا از سوق دادن دام‌های مولد عشایر به کشتارگاه جلوگیری شود و علاوه بر آن، این طرح کمک خوبی به تولید گوشت قرمز می‌کند.
نادری ادامه داد: عشایر ۲۵ درصد از گوشت قرمز مورد نیاز کشور را تامین می‌کنند که در این طرح، میزان تولید این محصول ۲۰ درصد بیشتر می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان عشایری برای تولید صنایع دستی عشایر را مورد حمایت قرار می‌دهد، بیان کرد: طی پارسال میزان تسهیلات صنایع دستی مصوب برای پرداخت به جامعه عشایر ۱۶ هزار میلیارد ریال است که این منابع باید تا پایان خردادماه در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
رییس سازمان امور عشایری همچنین امروز از بند خاکی میاندشت نیز بازدید کرد و برای کمک به تکمیل این پروژه قول مساعد داد.
وی افزود: عشایر خط اول امنیت غذایی کشور هستند، این قشر با کمترین امکانات، بخش بزرگی از گوشت قرمز مورد نیاز کشور را تامین می‌کنند.
نادری تاکید کرد: دولت توجه ویژه‌ای به عشایر دارد که در این راستا در سال گذشته دستورالعمل ۱۰بندی در راستای افزایش رفاه جامعه عشایری و برطرف شدن مشکلات این قشر ابلاغ شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.