حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4564 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
برنامه‌ریزی برای ۵۰۰ هکتار حراکاری توسط صنایع پتروشیمی
19 دی 1402 - 14:46
شناسه : 20360
1
مدیر اچ‌اس‌ئی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد: امسال برنامه ۵۰۰ هکتار حراکاری با همکاری منابع طبیعی در راستای توسعه فضای سبز و کاهش انتشار دی اکسیدکربن را داریم.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، داوود عمادی در نشست هفتگی طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت در محل وزارتخانه افزود: ما برای توسعه فضای سبز و مدیریت دی‌اکسیدکربن، برنامه‌های جدی داریم و با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان نیز تاکنون یک هزار هکتار حراکاری در منطقه ماهشهر انجام داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: از ۵۷۰۰ هکتار زمینی که در اختیار صنعت پتروشیمی است در سطح حدود ۳ هزار هکتار معادل ۵۳ درصد آن، فضای سبز ایجاد شده است.

عمادی با تاکید بر نقش صنایع در توسعه فضای سبز کشور اظهار داشت: در منطقه مکران نیز فعالیتهایی را برای توسعه فضای سبز آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: در جلسه‌ای که با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در مورد طرح مردمی یک میلیارد درخت داشته‌ایم، درخواست آنها برای تامین کیسههای گلدانی را بررسی کردیم که مورد استقبال این شرکت قرار گرفته و در این راستا هماهنگی‌هایی با هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس انجام شده است.

عمادی سهم صنعت پتروشیمی از انتشار دی‌اکسیدکربن را حدود ۴ درصد عنوان و اظهار کرد: به علت پیشرو بودن این صنعت، معتقدیم باید برای مدیریت دی اکسید کربن از طریق توسعه فضای سبز اقدام کنیم.

تامین اعتبار تولید ۳ میلیون نهال از سوی شرکت‌های نفتی

در حاشیه این نشست، کارشناس ارشد طرح منابع طبیعی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به خبرنگار ما گفت: در حوزه تولید و کاشت نهال با طرح مردمی یک میلیارد درخت مشارکت خواهیم کرد و پیشبینی می‌کنیم برای تولید ۳ میلیون اصله نهال تامین اعتبار کنیم.

علیرضا امیری ملکی افزود: برای سال جاری با توافقی که با اداره کل منابع طبیعی استان خوزستان انجام داده‌ایم شرکت‌های ما در این استان در سطح ۳ تا ۴ هزار هکتار نهالکاری انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: برای مشارکت در تولید نهال و نهالکاری نیاز داریم سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، اراضی را در اختیار ما قرار دهد.

امیری ملکی درباره مشارکت این شرکت‌ها در توسعه و به‌روز کردن نهالستان‌های منابع طبیعی برای تولید نهال مورد نیاز طرح کاشت یک میلیارد درخت اظهار داشت: برای کمک به تجهیز و به‌روز کردن این نهالستان‌ها به فناوری‌های نوین، برنامه‌ریزی نکردیم و در این خصوص باید با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور جلسه بگذاریم.

وی با بیان این که بخشی از اعتبارات شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در قالب مسوولیتهای اجتماعی برای سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است، گفت: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور می‌تواند این بخش از اعتبارات ما را برای تجهیز و توسعه نهالستان‌های‌شان در نظر بگیرد و ما در این زمینه منعی نداریم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.