حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
برگزاری جلسه بررسی اجرای طرح کشاورزی قراردادی در ۱۱ استان کشور
02 آذر 1400 - 17:36
شناسه : 10025
8
جلسه بررسی اجرای طرح کشاورزی قراردادی در ۱۱ استان کشور امروز در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : ایانا
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، جلسه بررسی اجرای طرح کشاورزی قراردادی در ۱۱ استان کشور، امروز با حضور مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، قائم‌مقام مدیرعامل و معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران، سرپرست مجری طرح گندم، رئیس بنیاد ملی گندمکاران و رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی ۱۱ استان کشور و مجریان طرح در سالن نعمتی جم وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

در این جلسه، رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها گزارش عملکرد طرح پایلوت کشاورزی قراردادی را ارائه کردند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در این جلسه، اظهار کرد: سیاست کشاورزی قراردادی از برنامه‌های قطعی و ابلاغی وزیر جهاد کشاورزی است و باید با انگیزه بالا این برنامه را پیش ببریم.

دکتر اسماعیل قادری‌فر افزود: استان‌های هدف ما ۱۰ استان بود اما با اعلام آمادگی استان فارس برای کشاورزی قراردادی، به ۱۱ استان افزایش یافت.

دکتر قادری‌فر، استفاده از کشت فضاپایه و سامانه‌های هوشمند پایش لحظه‌ای و آنلاین هماهنگ شده با سازمان فضایی کشور را لازمه اجرای کشت قراردادی دانست و تصریح کرد: یک شرکت دانش‌بنیان با سامانه کشت یار در مزرعه خود توانسته با پایش پهپادی مؤثر و منظم از زمان کشت تا برداشت را رصد کند و میزان عملکرد آن در مقابل سایر تولیدکنندگان ۴۰ درصد بیشتر بوده است.

وی با بیان این که در این طرح باید از ظرفیت‌های هوشمند در استان‌ها استفاده شود، خاطرنشان کرد: لزوم استفاده از سامانه‌های هوشمند به بندهای قرارداد اضافه خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.