حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4559 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
برگزاری هفتمین کنگره بین‌المللی تحقیقات شیلات و آبزیان از سوم تا پنجم دی
29 آذر 1402 - 13:58
شناسه : 20022
4
هفتمین کنگره بین‌المللی تحقیقات شیلات و آبزیان و رویداد فناوری‌های نوین شیلاتی با رویکرد آموزشی، توانمندسازی و کارآفرینی از سوم تا پنجم دی به صورت حضوری و مجازی در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) در کرج برگزار می‌شود.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) در یک نشست خبری با بیان این مطلب افزود: در این کنگره تلفیق تحقیقات، آموزش و ترویج اتفاق می‌افتد و بحث کارآفرینی و کسب و کارهای نوپا نیز برای نخستین بار در سومین روز آن برگزار خواهد شد.

سیدداود میررحیمی گفت: یکی از بخش‌های مهم این کنگره، کارآفرینی است و هدف از ارایه مقالات نیز این است که بحث اکوسیستم نوآوری در صنعت شیلات به گفتمان روز تبدیل شود.

وی بر توسعه صنعت شیلات و افزایش بهره‌وری تولید در این حوزه تأکید کرد و اظهار داشت: در سند امنیت غذایی کشور که هفته گذشته امضا و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید، توسعه صنعت شیلات و توسعه تحقیقات، ترویج و آموزش در این حوزه مطرح شده است.

رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) گفت: بیش از ۳۴ مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی تلاش می‌کنند بخش شیلات در مسیر توسعه حرکت کند.

وی افزود: دست‌اندرکاران صنعت شیلات کشور پیشبینی می‌کنند در سال ۱۴۰۴، تولید آبزیان به دو برابر افزایش یابد که این امر نیاز به برنامه‌ریزی‌های گسترده دارد.

میررحیمی با بیان این که ایران از نظر ژئوپولتیک دریایی در موقعیت ارزشمندی در جهان قرار دارد، تصریح کرد: ایران دارای ۵۸۰۰ کیلومتر مرز دریایی است که نشان دهنده قدرت ژئوپولتیک و قدرت سرزمینی می‌باشد.

وی ادامه داد: وجود سواحل گسترده ایران در شمال و جنوب، اطمینان خاطر در تأمین امنیت غذایی ایجاد می‌کند.

رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) به تولید حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن آبزی در کشور اشاره و اظهار کرد: این مقدار تولید حدود یک درصد کل تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص می‌دهد.

وی متوسط سرانه مصرف آبزیان در کشور را ۱۳ کیلوگرم برای هر نفر در سال عنوان کرد و گفت: مصرف سرانه آبزیان باید به متوسط جهانی بالغ بر ۲۶ کیلوگرم در سال برسد.

میررحیمی درباره مشارکت اتحادیههای حوزه شیلات در این کنگره گفت: ما با پنج اتحادیه حوزه شیلات برای نیازسنجی و مشارکت در کنگره جلسه داشتیم و سایتی را برای اتحادیهها انجمن‌های علمی با هدف تبادل نظر و برگزاری دوره‌های آموزشی راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی بیان داشت: توسعه بازار و تجارت مهمترین نیازهای اتحادیه در حوزه آبزیان است.

رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) افزود: ما انتظار داریم اتحادیهها حمایت و نقش فعال‌تری از خود در این کنگره نشان دهند.

وی درباره برگزاری دوره‌های آموزشی این مرکز در بخش شیلات گفت: در سال جاری سه دوره آموزشی حضوری و مجازی برای کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی در بخش شیلات و ۱۰ دوره آموزشی برای بهره‌برداران حوزه شیلات در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شده است.

میررحیمی برگزاری این تعداد دوره‌های آموزشی در بخش شیلات را ناکافی خواند و تأکید کرد: برای ایجاد هر تحولی در حوزه شیلات، ابتدا منابع انسانی باید توسعه یابد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.