حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4564 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
بهبود شرایط بخش کشاورزی در گرو توانمندسازی شبکه عظیم تعاون روستایی کشور
22 بهمن 1402 - 17:54
شناسه : 21006
3
بخش تعاون یکی از بخش‌های مهم اقتصاد کشور است که مدیریت اقتصادی کلان کشور به آن تأکید خاص داشته و مقام معظم رهبری نیز به دفعات بر لزوم توسعه تعاون در اقتصاد کشور تأکید داشته‌اند. در قانون برنامه‌های توسعه از جمله برنامه ششم توسعه نیز سهم ۲۵ درصدی برای بخش تعاون در نظر گرفته شده بود که متأسفانه حتی نیمی از این امر نیز تاکنون محقق نشده و نیازمند تلاش بیشتر و حرکت جهادی در این راستا می‌باشیم.
ارسال توسط : نویسنده : دکتر محمودرضا عیسی خانی
پ
پ

با توجه به اهمیت بی‌بدیل بخش کشاورزی در تأمین امنیت پایدار غذایی، رشد و توسعه تولید انواع محصولات کشاورزی شامل: محصولات استراتژیک، محصولات اساسی و سایر انواع محصولات کشاورزی در کشور، دارای ارزش فراوانی بوده و میزان رشد و توسعه بخش کشاورزی، از مؤلفه‌های مهم رشد و توسعه کشورها در سطح جهان محسوب می‌گردد.

یکی از مهم‌ترین بازوهای تولید در بخش کشاورزی، شبکه عظیم تعاونی‌های روستایی و کشاورزی کشور می‌باشد که با راهبری و هدایت سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و در قالب حدود 8500 تشکل و تعاونی و اتحادیه‌های مربوط، مشغول انجام بسیاری از امور مهم و راهبردی در بخش کشاورزی در اقصی نقاط کشورمان می‌باشند. شبکه تعاون روستایی کشور متولی طیف وسیعی از انواع فعالیت‌ها در حوزه توسعه روستایی و کشاورزی است و می‌توان گفت که توسعه روستایی و کشاورزی دانش‌بنیان، اساس دستیابی به امنیت پایدار غذایی و سلامت پایدار غذایی بوده و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران انواع حمایت‌های حقوقی، فنی و تخصصی، مالی، اعتباری (تسهیلاتی)، بازاریابی و بازاررسانی محصولات کشاورزی، امور مطالعاتی و پژوهشی و نیز دفاع از منافع مادی و معنوی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی در سطوح ملی، استانی و شهرستانی را انجام می‌دهد و به عنوان مهم‌ترین بازوی اجرایی وزارت جهاد کشاورزی در راستای دستیابی به اهداف عالیه نظام در بخش کشاورزی کشور فعالیت می‌نماید.

بدیهی است توجه بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولتمردان به تعاونی‌های کشاورزی و تلاش در جهت تقویت و رفع مشکلات آن‌ها، تأثیر مستقیمی بر بهبود عملکرد بخش کشاورزی داشته و به عنوان نمونه؛ با حمایت‌های صورت گرفته توسط دولت و وزارت جهاد کشاورزی، تا پایان سال جاری شاهد رشد 300 درصدی صادرات تعاونی‌های روستایی کشور می‌باشیم. امیدواریم با تداوم و تقویت روند حمایت و توانمندسازی شبکه تعاونی‌های روستایی و تولید کشاورزی و اتحادیه‌های ملی و استانی مربوط، شاهد افزایش تولید و بهبود معیشت کشاورزان در سراسر کشور باشیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.