حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 23 شوال 1445 Wednesday, 1 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4568 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
رفع تداخل بیش از ۶۰ درصد اراضی کشور
14 دی 1402 - 14:52
شناسه : 20282
1
رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: حدود ۶۳ درصد از اراضی کشور رفع تداخل و برای حدود ۴۲ درصد زمین‌های کشاورزی سند صادر شده است.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، رضا افلاطونی در دومین گردهمایی آموزشی نمایندگان حاکم شرع و مدیران امور اراضی سراسر کشور در قم با بیان این که مأموریت‌های سازمان امور اراضی زیرساختی و زیربنایی و پیشران توسعه کشور است، افزود: اگر مأموریت‌های سازمان به درستی انجام شود، وظایف بقیه ارکان کشور هم به درستی اجرا خواهد شد، بنابراین لازم است وظایف خود را به درستی و با دقت انجام دهیم.

وی ادامه داد: تثبیت مالکیت که یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان محسوب می‌شود رکن اصلی بهداشت حقوقی و سرمایه‌گذاری است.

رییس سازمان امور اراضی کشور با بیان این که حدود نیمی از پرونده‌های موجود در محاکم قضایی مربوط به حوزه زمین است، گفت: با تثبیت مالکیت که رکن اصلی آن رفع تداخلات و حدنگار اراضی است بخش بزرگی از این پرونده‌ها کاهش خواهد یافت و رضایتمندی مردم را نیز در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: باید از ظرفیت قانون برای حل مشکلات کشور استفاده کرد.

افلاطونی خاطرنشان کرد: فقط ۱۸ میلیون هکتار زمین کشاورزی در کشور وجود دارد و فقط حدود پنج میلیون هکتار آن زمین کشاورزی درجه یک است؛ بنابراین باید با تمام وجود از این اراضی محافظت کنیم؛ برای حفاظت از اراضی کشاورزی همکاری و تعامل همه دستگاه‌های ذی‌ربط مورد نیاز است.

وی افزود: با توجه به کمبود نیرو و امکانات در سازمان امور اراضی به سمت استفاده از فناوری‌های نوین حرکت کرده‌ایم که هوشمندسازی و واگذاری برخی از فعالیت‌های غیرحاکمیتی از جمله آنان است.

رییس سازمان امور اراضی کشور بیان کرد: در مورد واگذاری برخی از فعالیت‌ها مانند نظارت بر واگذاری‌ها و تبصره یک و چهار به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هماهنگی‌هایی صورت گرفته است و در بیشتر استان‌ها اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۹ استان کشور به پایش هوشمند تجهیز شده‌اند و تقریبا تمامی فعالیت‌های سازمان در بستر سامانه انجام می‌شود تا مراحل انجام کار قابل رصد و پیگیری باشد.

افلاطونی تصریح کرد: اصل ۵۰ قانون اساسی حفاظت ازمحیط زیست وزمین رابرای تمامی افرادحقیقی وحقوقی یک وظیفه همگانی بیان کرده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت و گستردگی کار و عدم همخوانی شرح وظایف با امکانات و اختیارات باید جایگاه مدیریت‌های امور اراضی استان‌ها ارتقا یابد و این امر برای حفاظت از اراضی کشاورزی ضروری است.

گفتنی است؛ دومین گردهمایی آموزشی نمایندگان حاکم شرع و مدیران امور اراضی کشور در سالن همایش مرکز آموزشی و رفاهی قوه قضائیه در قم برگزار شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.