حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4549 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
تأمین امنیت غذایی پایدار با همراهی دانش و فناوری شیلاتی
20 شهریور 1401 - 10:00
شناسه : 14041
2
رييس سازمان شيلات ايران رسيدن به تأمين امنيت غذايي پايدار را تنها با همراهي دانش و فناوري با شيلات دانست و گفت: تكنولوژي و دانش بايد با حوزه شيلات كشور همراه شود كه در اين رابطه نياز دانش براي ايجاد تحول مشخص شده و كميته توسعه فناوري دانش بنيان براساس نيازهاي اولويت‌بندي شده است.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومي سازمان شيلات ايران
پ
پ
به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، مهندس سید حسین حسینی در افتتاحیه رویداد کارآفرینی نوآورانه دانش بنیان و اشتغال آفرین حوزه شیلات با تأکید بر اینکه اگر شیلات را به دو بخش قبل و بعد انقلاب تقسیم کنیم می‌بینیم هر جا رشد و رونق دیده شده موقعی بوده که  تحقیقات و اجرا در کنار هم قرار گرفته است، اظهار داشت: توجه و تمرکز بر ظرفیت‌های پایدار از ضروریات در تأمین امنیت غذایی کشور است.
مهندس حسینی در ادامه گفت: در حوزه شیلات ایران سه دستور از جمله بیانات مقام معظم رهبری درحوزه دانش بنیان، تأکید ریاست جمهوری در تأمین امنیت پایدار غذایی و برنامه تحولی وزیرجهاد کشاورزی ما را به سمت زنجیره ارزش سوق می‌دهد و نشان دهنده جایگاه ویژه شیلات در حوزه تأمین منابع غذایی کشور است.
رییس سازمان شیلات با اشاره به اینکه این سازمان ظرفیت بالای در پروش آبزیان کشور را داراست، گفت: ۴۹ درصد تجارت کشور در حوزه پروتئین‌ها به خصوص بخش آبزی‌پروری است و با این ظرفیت می‌توان تأمین امنیت غذایی پایدار را داشته و به هدف ۲/۶ میلیون تن تولیدات شیلاتی دست یابیم.
مهندس حسینی رسیدن به این گام مهم را تنها با همراهی دانش و فناوری با شیلات دانست و گفت: تکنولوژی و دانش باید با حوزه شیلات ایران  همراه شود که در این رابطه نیاز دانش برای ایجاد تحول مشخص شده و کمیته توسعه فناوری دانش بنیان براساس نیازهای اولویت بندی شده است.
وی افزود: تکنولوژی و دانش باید در حوزه شیلات راه یافته و با شرایط اقلیم موجود و اکوسیستم تطبیق یابدهمچنین با هم افزایی و هوشمندسازی در همه بخش‌ها و اقتصاد آزاد گام برداریم.
مهندس حسینی در ادامه با اشاره به افزایش صید در کشور به ۷۰۲ هزار تن، گفت: این دستاورد حاصل تحقیقاتی است که در این حوزه انجام گرفته و اگر تحقیق و پایش نبود ما قطعاً در این زمینه با مشکل مواجه می‌شدیم.
وی در ادامه ایجاد تنوع گونه‌ای در حوزه ماهیان سردآبی حاصل فعالیت‌های تحقیقاتی دانست و گفت: افزایش بهره‌وری در حوزه آبزی‌پروری در آب‌های شیرین را باید به صورت توسعه عمودی در دستور کار قرار دهیم و در توسعه افقی نیز به سمت سواحل و دریاها قدم برداریم.
رئیس سازمان شیلات ایران در  ادامه با اشاره به اینکه نباید تولیدکننده ما نگران بازار محصول تولیدی خود باشد، اظهار داشت: این خیلی اتفاق ناگواری است که محصول تولیدی تولیدکنندگان ما روی دست آن‌ها می‌ماند و تولیدکننده دچار زیان می‌شود.
شایان ذکر است در حاشیه این رویداد مهندس سیدحسین حسینی به عنوان رییس شورای راهبردی و  تحقیقات علوم شیلاتی کشور منصوب شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.