حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4549 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
تحویل مرغ منجمد و تخم‌مرغ بدون هزینه ایاب و ذهاب تحویل درب منازل شهروندان با استفاده از سامانه بازارگام
23 آبان 1400 - 22:15
شناسه : 9930
10
علی شاه‌میری، مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: همواره یارانه به کالا داده می‌شود، ولی درصد ناچیزی به مصرف‌کننده واقعی می‌رسد و در این بین، سوداگران و دلالان به نفع خود از این شرایط استفاده می‌کنند که باعث نارضایتی مصرف‌کننده می‌شود، دلالان تعیین‌کننده قیمت بازار می‌شوند و حجم زیادی از بازار را در اختیار می‌گیرند.
ارسال توسط : منبع : پات
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، وی افزود: برای حل مشکل تمهیداتی را در نظر گرفته‌ایم تا کالا را مستقیماً در اختیار مصرف‌کننده قرار دهیم بنابراین به صورت پایلوت (آزمایشی) شهر تهران را با دو محصول مرغ و تخم‌مرغ شروع کرده و این دو محصول را با قیمت مصوب بازار بدون تشکیل صف و از دست دادن زمان درب منزل شهروندان تحویل می‌دهیم.
شاه‌میری در ادامه اظهار کرد: در سامانه بازارگام مرغ منجمد را با قیمت کیلویی ۲۰ هزار تومان و تخم‌مرغ را شانه‌ای ۴۳ هزار تومان بدون هزینه ایاب و ذهاب تحویل درب منازل شهروندان می‌دهیم و این اتفاق برای اولین‌بار در ایران رخ می‌دهد که کالا‌های تنظیم بازاری و یارانه‌ای بدون ایجاد صف و محدودیت با قیمت مصوب درب منازل ارسال می‌شود.
مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: بعد از شهر تهران، استان تهران، و بعد از آن اصفهان، یزد، گیلان و … را به این سامانه اضافه می‌کنیم تا بتوانیم توزیع عادلانه داشته باشیم و همه مردم از یارانه استفاده لازم را ببرند.
وی بیان کرد: در آینده نیز مرغ گرم، برنج، روغن و شکر تنظیم بازاری به این سامانه اضافه می‌شود.
شاه‌میری در خصوص کیفیت محصولات عرضه شده تنظیم بازاری گفت: کیفیت مرغ و تخم‌مرغ موجود در سامانه محصولاتی بوده که در بازار عرضه می‌شود و با همان کیفیت به دست مصرف‌کننده خواهد رسید و عملاً تنوع سبد را نیز خواهیم داشت.
وی افزود: این سامانه بیشتر توزیع عادلانه را در دستور کار قرار داده است و در گام‌های بعدی مبحث ورود و ارتباط کشاورز و مصرف‌کننده را در نظر قرار داده تا کشاورز بتواند با بهای بالاتری محصولات خود را بفروشد و مصرف‌کننده نیز از بابت قیمت خیالش راحت باشد.
مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: امکان دارد دلالان که قصد سوداگری دارند وارد سامانه شوند و اقدام به خرید کنند که مجدداً سودجویی اتفاق می‌افتد میزان تقاضا برای سفارش ۱۵ کیلو مرغ است و اگر سفارشی در قالب ۵۰ الی ۱۰۰ کیلو به بالا ثبت شود آدرس مشخص است و بازرس به این آدرس رجوع کرده همچنین این حجم از سفارش نیز ارسال نمی‌شود.
شاه‌میری اظهار کرد: محدودیت در سامانه بازارگام برای خرید کالای تنظیم بازاری وجود ندارد، ولی نظارت صورت می‌گیرد در این سامانه قوی‌ترین سرور‌ها را استفاده می‌کنیم و تمامی تمهیدات برای اجرای این طرح از دو ماه قبل در نظر گرفته شده و بعد به مرحله اجرا رسیده است.
وی خاطر نشان کرد: اقلام تنظیم بازاری که در این سامانه قرار دارند به‌صورت رایگان ارسال می‌شوند و سیستم حمل و نقل این سامانه استیجاری نیست و شبکه بزرگی دارد بنابراین اگر سامانه‌های دیگر بتوانند شرایط و استاندارد‌های ما را داشته باشند حتماً از آنها استقبال می‌کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.