حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4549 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
تصحیح برداشت نادرست اخیر در خصوص آب‌های معدنی
22 مهر 1400 - 14:24
شناسه : 9498
8
دكتر محمد حسین عزيزی، مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در مورد برداشت نادرست مردم و برخی رسانه‌ها در خصوص آب‌های معدنی، به سئوال خبرنگار ما به شرح ذیل پاسخ داد:
ارسال توسط : منبع : داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)
پ
پ

آقای دکتر عزیزی شما روز چهارشنبه در نشست خبری آنلاین مطالبی درخصوص آب‌های معدنی فرمودید که موجب بروز سوء‌تفاهماتی نزد مخاطبین شده از جمله این که آب‌های معدنی موجود در بازار همان آب شرب هستند، در همین خصوص و با هدف شفاف‌سازی، لطفاً توضیح بفرمایید آیا منظور شما واقعاً این بوده که آب‌های معدنی موجود در سطح کشور، همان آب شرب معمولی هستند؟

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در پاسخ این سئوال و دغدغه مردم گفت: خیر به‌هیچ عنوان این‌طور نیست و به نظر می‌رسد که برداشت درستی از توضیحات اینجانب انجام نشده است. من در توضیحات خود عرض کردم اساساً دو نوع آب بسته‌بندی در سطح عرضه وجود دارد؛ آب‌های آشامیدنی و آب‌های معدنی، دسته‌ای که آب را از منابع مختلف تأمین می‌کنند و از روش‌های تصفیه متنوع و مختلف استفاده می‌کنند، در گروه آب آشامیدنی قابل شرب هستند و گروه بعدی آب‌ها، معدنی هستند که صرفاً از چشمه‌ها و منابع آب زیرزمینی تأمین و تولید می‌شوند.

متأسفانه برخی با برداشت نادرست از سخنان من این‌گونه نوشتند که آب‌های معدنی موجود در بازار همگی آب شرب معمولی هستند و آن را نوعی تخلف برداشت کردند. آن‌چه در بازار به نام آب معدنی عرضه می‌شود براساس استانداردهای ملی تولید و عرضه شده است و سازمان غذا و دارو نیز بطور دائمی بر کیفیت هر دو گروه از محصولات نظارت دارد و لذا آنچه برخی رسانه‌ها منتشر نمودند برداشت نادرستی از سخنان اینجانب بوده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.