حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
تولید ۵۰ درصد بذر گوجه‌فرنگی فضای باز در داخل کشور
02 دی 1399 - 17:10
شناسه : 5607
6

۵۰ درصد بذر گوجه‌فرنگی فضای باز در داخل کشور تولید می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، معاون مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال با اعلام این مطلب گفت: حدود ۵۰  درصد بذر گوجه‌فرنگی فضای باز، معادل ۱۸ تا ۲۰ تن بذر در داخل […]

ارسال توسط :
پ
پ

۵۰ درصد بذر گوجه‌فرنگی فضای باز در داخل کشور تولید می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان امنیت غذایی به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، معاون مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال با اعلام این مطلب گفت: حدود ۵۰  درصد بذر گوجه‌فرنگی فضای باز، معادل ۱۸ تا ۲۰ تن بذر در داخل کشور تولید می‌شود.

صمد مبصّر با بیان این که تمامی بذرهای گوجه‌فرنگی فضای باز تولید شده در داخل غیرهیبرید هستند، اظهار داشت: در حال حاضر حجم کمی از این بذرها در نظام گواهی قرار دارد، اما با تمهیدات انجام شده و استقبال بخش خصوصی، این سهم در حال افزایش است.

وی گفت: سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی کشور در فضای گلخانه‌ای ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ هکتار است و معمولاً ۲۲ هزار عدد بذر گوجه‌فرنگی در هر هکتار از گلخانه‌ها کشت می‌شود که در مقایسه با مصرف بذر گوجه‌فرنگی در فضای باز عدد کمی است.

معاون کنترل و گواهی بذر مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال در مورد واردات بذر گوجه‌فرنگی ابراز داشت: در سال ۹۸ حدود ۱۶ تن و ۳۶۳ کیلو گرم به علاوه یک میلیارد عدد بذر گوجه‌فرنگی برای کشت در گلخانه‌ها و فضای باز در مزارع، وارد کشور شده است.

وی با بیان این که اکثر بذر گوجه‌فرنگی موردنیاز گلخانه‌ها، وارداتی هستند، گفت: ارقام مختلف بذر گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای به منظور تنوع بخشی از کشورهایی مانند فرانسه، هلند، ترکیه، آمریکا و اسپانیا وارد می‌شود.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.