حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 23 شوال 1445 Wednesday, 1 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4568 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
جایگاه رفیع بانک کشاورزی در خرید تضمینی گندم
29 مرداد 1402 - 16:53
شناسه : 18271
3
بانک کشاورزی به عنوان موتور محرک قدرتمند تولید در بخش کشاورزی کشور، در زمینه خرید تضمینی بخش عمده‌ای از محصولات کشاورزی که جزء کالاهای اساسی محسوب می‌شوند، نقش و جایگاه ویژه‌ای دارد.
ارسال توسط : نویسنده : سیده الهام قاضی میرسعید
پ
پ

محصول گندم نیز به عنوان غله استراتژیک در ایران و جهان، نقش محوری در تأمین امنیت غذایی کشور دارد و بانک کشاورزی با هدف حمایت از تولید در بخش کشاورزی و کمک به تأمین امنیت غذایی کشور، با تمام توان برای اجرای هرچه بهتر عاملیت خرید تضمینی گندم در سطح کشور تلاش می‌کند.

این بانک برای تقویت بنیان‌ بازار محصولات کشاورزی و ارتقای زنجیره ارزش محصولات غذایی از مزرعه تا سفره، اقدامات حمایتی متعددی را انجام داده است. اقدامات حمایتی بانک کشاورزی از صنایع غذایی و تبدیلی با هدف افزایش بهره‌وری و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و همچنین تأمین نیازهای داخلی، طی سال‌های اخیر افزایش یافته است. به عنوان نمونه، علاوه بر حمایت‌های مالی از تولیدات صنعتی و حضور مالی در بلایای طبیعی و خسارات کشاورزی، این بانک در خرید تضمینی گندم نقش مؤثری را ایفا می‌کند.

بنا به گزارش بانک کشاورزی 30 همت اعتبار خرید تضمیمنی گندم در سال جاری، بر عهده شبکه بانکی قرار داشته که از این میزان 50 درصد تسهیلات بانکی بابت خرید تضمینی گندم بر عهده این بانک تخصصی بوده و تاکنون این مبلغ به طور کامل به کشاورزان گندمکار در سراسر کشور، پرداخت شده است.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که بانک کشاورزی به عنوان یکی از بانک‌های توسعه‌ای جمهوری اسلامی ایران و تنها نهاد مالی بخش کشاورزی؛ سهم بسیار مهمی در رونق و شکوفایی روزافزون این بخش مهم و اساسی اقتصاد کشور و تأمین امنیت غذایی پایدار آحاد جامعه ایفا می‌کند. بنابراین دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی اگر به طور جدی خواستار دستیابی به خودکفایی در تولید محصولات اساسی کشاورزی می‌باشند، می‌بایست نسبت به تأمین و تقویت هرچه بیشتر منابع بانک کشاورزی اقدام نمایند تا توان اعطای تسهیلات بانکی در بخش کشاورزی و متعاقب آن تولید انواع محصولات افزایش پیدا کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.