حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4549 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
حرکت رو به جلوی کشاورزی ایران با دکتر ساداتی نژاد
10 شهریور 1401 - 12:10
شناسه : 13832
6
دکتر سید جواد ساداتی نژاد با شعار "تحول کشاورزی ایران با رویکرد جهادی" برنامه خود را در اختیار نمایندگان خانه ملت قرار داد تا رای اعتماد بگیرد.
ارسال توسط : نویسنده : عمار حمیدی
پ
پ

وزیر جهاد کشاورزی برخاسته از تشکل‌های کشاورزی است و پایگاه مردمی دارد، از این رو مشکلات بخش روستا و کشاورزی را لمس کرده و به آن واقف است و البته با توجه به تخصص و تجربه ای که دارد، راهکارهای عملی و خوبی در این زمینه ارائه کرده است .
دکتر ساداتی نژاد که ریاست کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی را عهده دار بود، پیگیری‌های خوبی در زمینه قیمت گذاری محصولات کشاوری و خرید تضمینی محصولات کشاورزی داشته و این کمیسیون عملکرد خوبی در مدت تصدی بر این کمسیون بر جای گذاشته بود.
دکتر ساداتی نژاد در برنامه‌های خود، راهکارهای مناسبی در زمینه تولید و بازار بخش کشاورزی ارائه داده و به حوزه صادرات کشاورزی هم توجه ویژه دارد . داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با کشاورزی یکی دیگر از محاسن موثر و سرنوشت‌ساز وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی برای این جایگاه تخصصی، حساس و مرتبط او با سفره، معیشت مردم و اقتصاد بخش کشاورزی است که باعث شد مجلسیان با رای اعتماد قاطع و با 253 رای موافق در ششم شهریور سال پیش سکان هدایت بخش مهم کشاورزی را به او بسپارند.
بدین ترتیب خبرگان بخش کشاورزی امید وار به انتخاب ساداتی نژاد بوده و به تصمیات سرنوشت ساز در وزارت کشاورزی که سبب رونق این بخش شود، خوش بین هستند و ایمان دارند دکتر ساداتی نژاد وزارت جهادکشاورزی را به موفق ترین وزارتخانه‌ها بدل خواهد کرد.
آشنایی و تسلط وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بر مشکلات این حوزه با توجه به روحیه جدی و پرصلابت در مدیریت مسایل و مشکلات موجود و مسئولیت‌پذیری، میتواند او را جزو تأثیرگذارترین افراد کابینه دولت سیزدهم قرار دهد.
تجربه‌های ارزشمند در حوزه کشاورزی که حضورش در ریاست کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی برایش فراهم کرده بود، مقدمه و پیشینه کارآمدی برای رفع مسایل موجود صنعت کشاورزی و فتح‌بابی برای گام‌های بعدی در این وزارتخانه شد.

اقدام برای اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی و طرح‌های حفظ زمین‌های زراعی و باغ‌های کشور، تشکیل شورای عالی آب کشور، تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی را از اقدام‌های دکتر ساداتی نژاد در مقام رییس کمیسیون کشاورزی مجلس است که با شروع فعالیت خود در وزارت توانست گامهایش را با اندوخته ای گرانسنگ شروع نماید.
مدیریت موفق در یک زمینه، تنها آگاهی از اصول مدیریتی نیست، بلکه اشراف کامل به موضوع‌ها و معضلات نیز از دیگر موارد است، که ساداتی اد از آن برخوردار بود بطوری که پیش از وزارت به زعم همکارانش در خانه ملت، در بحران‌های به وجود آمده برای گوشت، مرغ، نهاده‌های دامی و آب با سفر به بیشتر استان‌های کشور و شناسایی بیش از ۲۵ مورد نظارت میدانی، نقاط قوت و ضعف و اشراف کامل نسبت به مسایل و تمامی موضوع‌ها برنامه علمی و مدون تهیه کرد که با قرار گرفتن در جایگاه وزیر جهاد کشاورزی، امکان اجرایی شدن این برنامه‌ها را بدست آورد.
تجارب ارزشمند که با سفرهای پرتعداد به مناطق مختلف کشور و آشنایی نزدیک با مشکلات هر منطقه، امید و پویایی دوره وزارتی با آگاهی مطلوب از مشکلات موجود را این نوید را می دهد که او می‌تواند باعث رونق بخش کشاورزی شود.
دکتر ساداتی نژاد تعامل گسترده ای با طیف‌های سیاسی موجود کشور که منتج به تعامل و همکاری با سایر افراد به تناسب تخصص و صرف نظر از گرایش سیاسی آنها می شد توانست با شتاب بیشتری کشتی کشاورزی ایران را در مسیر قرار دهد .
دکتر ساداتی نژاد چالش های زیادی را در شروع راهش داشت. در سال‌های اخیر علاوه بر تحریم‌های ظالمانه، عدم مدیریت صحیح بر منابع آب و خاک، اصرار بر ادامه روند کشاورزی سنتی، عدم ورود کافی فن آوری های نوین و به روز، مشکلات ناشی از واردات بی رویه و عدم حضور کافی در بازارهای بین‌المللی، نبود تأمین نقدینگی کافی و مناسب و کمبود سرمایه گذاری داخلی و خارجی، صدمات و آسیب‌های جدی و سختی به بخش کشاورزی و صنایع غذایی کشور وارد کرده بود که میرفت امنیت غذایی را دچار چالش و بحران نماید.
در آن شرایط یگانه راه حل برون رفت از معضلات کشاورزی که خشکسالی نیز آخرین رمق‌های آن را گرفته بود، حضور وزیر با تجربه، متخصص و کارآمد با سابقه روشن در رأس وزارت جهاد کشاورزی توانست چرخ کشاورزی و صنایع وابسته را به جریان درآورد.
بی دلیل نیست که احمد امیرآبادی فرهانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت عصر سه شنبه ۷ شهریور مجلس نامه ای خطاب به حضرت آیت الله رئیسی رئیس جمهور که به امضای ۲۸۱ نفر از نمایندگان رسیده است را قرائت کرد که در آن آمده است: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی از برنامه ریزی و اقدام موثر و به موقع وزیر محترم جهادکشاورزی و عوامل موثر در سال زراعی جاری به خصوص کشاورزان عزیز در تولید و خرید تضمینی گندم حدود ۷.۵ میلیون تن که نسبت به سال زراعی قبلی حدود ۵۰ درصد افزایش داشته صمیمانه تقدیر و تشکر می کنیم. اهمیت این اتفاق زمانی دو چندان می شود که دنیا به دلیل وجود رخ داد پدیده اقلیمی و خشکسالی و نیز جنگ اوکراین با بحران عظیم تأمین امنیت غذایی مواجه می‌باشد.

عمار حمیدی
جهاد گر همیشه جهادی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.