تمامی کسب و کارها و صنایعی که در بستر دیجیتال شکل میگیرند به منظور ایجاد، رشد و توسعه خود، نیازمند بهرهگیری از یک زیرساخت ارتباطی مطمئن و کارآمد میباشند و از همینرو مبنای شکلگیری اقتصادهای نوظهور بر پایه دیجیتال، تماماً حول محور توسعه زیرساخت ارتباطی و فناوریهای مرتبط با آن شکل میگیرند.
بانک کشاورزی نیز به عنوان تنها بانک تخصصی ارائه دهنده تسهیلات و خدمات مالی تخصصی به دستاندرکاران بخش کشاورزی کشور، با توجه به اهمیت و اثرگذاری بالای اجرای بانکداری دیجیتال در افزایش سهم از بازار بانک و رضایت مشتریان، مراحل اجرای آن را انجام داده و پروژههای ارزشمندی را در قالب این طرح تعریف نموده است. در این راستا بانک کشاورزی هم زمان با دهه مبارک فجر، سه محصول جدید بانکداری دیجیتال خود شامل: «کیف پول نوینکست»، «پلتفرم کالای ایرانی» و «پلتفرم پالیز مارکت» را به جامعه عظیم مشتریان خود در سراسر کشور معرفی کرد.
بانک کشاورزی با طراحی و اجرای این سه محصول جدید، از یک سو در مسیر تحقق سند تحول دیجیتال در اکوسیستم بانکداری کشور، همسو با تکنولوژی روز در عرصه بانکداری، گام برداشته تا دسترسی مشتریان به خدمات متنوع بانکداری را تسریع و تسهیل بخشد؛ و از سوی دیگر در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و نیز انجام رسالت ارزشمند خود در پشتیبانی از زنجیره تأمین محصولات کشاورزی و تحکیم زیرساختهای امنیت غذایی کشور، اقدام موفقیت آمیز و اثرگذاری داشته است.
بیشک اجرای این گونه طرحهای فناورانه در بانک کشاورزی، موجب تحول و تغییر اساسی در ساختار بانکداری دیجیتال و ایجاد بسترهای مناسب و لازم در حوزه فناوری با تمرکز بر نیازها و ارائه یک حس خوب، تجربه خاص و مطلوب از خدمات به مشتریان در بانک کشاورزی خواهد شد. شایسته است وزارت اقتصاد و بانک مرکزی نیز حمایتهای بیشتری از بانکداری دیجیتال در بانک کشاورزی بهعمل بیاورند و زمینههای بهرهبرداری بیشتر کشاورزان کشور را از اینگونه خدمات نوین بانکی فراهم نمایند.
ثبت دیدگاه