حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 6 رمضان 1445 Friday, 15 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4452 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
حضور ۱۰۰ شرکت داخلی در نمایشگاه بین‌المللی سامانه‌های نوین آبیاری در تهران
14 آذر 1400 - 16:23
شناسه : 10110
8
ششمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی، سامانه نوین آبیاری، ماشین‌آلات، نهاده‌ها و کشت‌های گلخانه‌ای با حضور ۱۰۰ شرکت داخلی تولیدکننده تجهیزات و لوازم آبیاری از امروز ۱۴ آذرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، مشاور وزیر و مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، اظهار داشت: حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد لوازم و تجهیزات سامانه‌های نوین آبیاری که در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد، تولید داخل هستند و به صورت موردی برخی از تجهیزات وارداتی نیز از سوی شرکت‌های داخلی که نمایندگی دارند، ارایه می‌شود.

فریبرز عباسی افزود: امسال این نمایشگاه در وسعت ۹ هزار مترمربع و در دو سالن ۴۰ و ۴۴ برپا شده است و علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۷ آذرماه از ساعت ۹ تا ۱۷ از فناوری‌ها، لوازم و تجهیزات نوین در حوزه آبیاری دیدن کنند.

وی درباره کیفیت این محصولات گفت: لوازم و تجهیزات سامانه‌های نوین آبیاری تولید داخل دارای کیفیت نسبتاً خوبی هستند و از زوایای مختلفی ارزیابی می‌شوند به‌طوری‌که این تولیدات دارای گواهی کنترل کیفیت هستند و بسیاری از آنها پس از بررسی از سازمان ملی استاندارد، تاییدیه دریافت می‌کنند.

عباسی با بیان این که تولیدات کارخانه‌ها و کارگاه‌های تجهیزات و لوازم سامانه‌های نوین آبیاری به صورت فصلی و مستمر ارزیابی می‌شوند، اذعان داشت: علاوه‌بر این، ما نیز مشاور ناظران کنترل کیفی داریم که از محصولات نمونه‌گیری کرده و کیفیت آنها را کنترل می‌کنند.

وی درباره تأمین مواد اولیه تجهیزات و لوازم سامانه‌های نوین آبیاری تصریح کرد: بخش زیادی از مواد اولیه مورد مصرف در سامانه‌های نوین آبیاری از جنس پلیمری هستند و خوشبختانه در این زمینه ایران خودکفا است و وابستگی به خارج نداریم.

مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: تجهیزات و لوازم سامانه‌های نوین آبیاری تولید داخل در مواردی خاص به کشورهای همسایه از جمله عراق، آذربایجان، افغانستان، ارمنستان و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

وی با اشاره به این که نمایشگاه سامانه‌های نوین آبیاری در دو سال گذشته به‌دلیل شیوع ویروس کرونا با تعداد بازدیدکنندگان کمتری برگزار شد، گفت: امسال با حضور وزیر جهاد کشاورزی و همزمانی با روز جهانی خاک، پیش‌بینی می‌کنیم بازدیدکنندگان بیشتری از لوازم و تجهیزات نوین آبیاری در نمایشگاه بین‌المللی تهران دیدن کنند.

عباسی اظهار داشت: دانشجویان، کارشناسان، بهره‌برداران و بخش خصوصی می‌توانند در این نمایشگاه با آخرین فناوری‌ها در حوزه سامانه‌های نوین آبیاری و ادوات و ماشین‌های کشاورزی آشنا شوند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.