حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4564 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
دستیابی به رشد و توسعه بخش کشاورزی با تقویت منابع بانک کشاورزی
10 اسفند 1402 - 16:52
شناسه : 21205
1
با توجه به اهمیت حیاتی موضوع امنیت غذایی کشور و همچنین اولویت بالای اشتغال روستایی و اهمیت حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان در بخش کشاورزی، موضوع تأمین مالی در بخش کشاورزی برای این بخش و کشور بسیار حائز اهمیت بوده و تأمین مالی زنجیره‌ای بخش کشاورزی به طور قطع باعث رشد تولید و افزایش اشتغال در کشور خواهد شد.
ارسال توسط : نویسنده : مهندس الهام قاضی میرسعید
پ
پ

بانک کشاورزی به عنوان یک بانک تخصصی و توسعه‌ای، سهم غالب و قابل اثرگذاری در حمایت از اقتصاد بخش کشاورزی را به نسبت کل شبکه بانکی دارد به گونه‌ای که بار اصلی تأمین مالی این بخش استراتژیک بر دوش این بانک است و به همین دلیل اعتماد جامعه کشاورزان، دامداران و فعالان بخش‌های مختلف به این بانک را می‌توان یک سرمایه ملی توصیف کرد. هدف بنیادین بانک کشاورزی نیز رشد درآمد بیشتر و سطح زندگی بالاتر و بهتر برای همه مشتریان و به ویژه کشاورزان، ترسیم شده است.

بانک کشاورزی بی‌تردید نقش و سهم بالا و حساسی در تقویت امنیت غذایی ایران و حفظ و تقویت زنجیره تولید کالاها و محصولات کشاورزی دارد و از این جهت ضرورت دارد تا دولت و مجلس از این بانک حمایت بیشتری به‌عمل آورده و به ویژه در راستای افزایش سرمایه چشمگیر آن به منظور افزایش توان اعطای تسهیلات به کشاورزان، اقدامات عاجلی انجام دهند.

حمایت و تقویت از این بانک بدون شک یک الزام ملی و فرا نسلی است و اگر چه از بانک کشاورزی به عنوان یک بانک دولتی و تخصصی یاد می‌شود، اما نباید از نظر دور داشت که این بانک برای همه ایران بوده و صیانت از درخت اقتصاد کشاورزی ایران، بدون استحکام بخشیدن به بانک یاد شده و انجام اصلاحات آن متناسب با تحولات آینده، ممکن است باعث خسران شود. همچنین نقطه اتکا و اعتماد شریف‌ترین و ارزشمند‌ترین قشر جامعه یعنی کشاورزان و فعالان اقتصاد، تضمین کننده امنیت و سلامت غذایی ایران، به بانک کشاورزی به عنوان بانکی متمایز در شبکه بانکی کشور است.

در حال حاضر نیاز بخش کشاورزی به تسهیلات، چندین برابر منابع موجود بانک کشاورزی است و ضرورت دارد از تمامی ظرفیت‌های موجود کشور برای رفع محدودیت‌های بانک کشاورزی در تأمین منابع و ارائه تسهیلات به کشاورزان در اقصی نقاط کشور استفاده شود.

به طور کلی می‌توان گفت که چشم امید کشاورزان سخت کوش به بانک کشاورزی است و امیدواریم دولت با نگاهی متفاوت و تقویت اعتبارات، به حمایت از این بانک بپردازد تا توان پشتیبانی این بانک از بخش کشاورزی و دست‌اندرکاران آن تقویت شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.