حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 23 شوال 1445 Wednesday, 1 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4568 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
شبکه گسترده بانک کشاورزی و تأثیر آن در تحکیم پایه‌های امنیت غذایی
27 شهریور 1402 - 12:21
شناسه : 18780
5
استفاده از ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی لازمه توسعه بخش کشاورزی و عاملی مهم و اساسی برای قدم گذاشتن در مسیر توسعه مکانیزه‌کردن کشاورزی و در نهایت توسعه روستا‌ها است و در این مسیر بانک کشاورزی نقش مهم و اساسی در کشور ایفا کرده است.
ارسال توسط : نویسنده : دکتر محمودرضا عیسی‌خانی
پ
پ

در فرآیند تأمین اعتبار بخش کشاورزی در ایران، بانک کشاورزی اهمیت ویژه‌ای داشته و بخش عمده تسهیلات و سرمایه در گردش فعالان و دست‌اندرکاران بخش کشاورزی و دام و طیور کشور توسط این بانک کاملاً تخصصی تأمین می‌شود.

بانک کشاورزی در مسیر دستیابی به کشاورزی نوین، خدمات قابل توجهی به بخش کشاورزی کشور داشته است. در دنیای امروز و با پیشرفت علم، بیماری‌ها بیشتر کنترل می‌شود و با افزایش جمعیت، انسان‌ها به غذای بیشتری احتیاج پیدا می‌کنند. برای دستیابی به تولید مواد غذایی بیشتر، از روش‌های جدید و تکنولوژی روز دنیا در کشاورزی استفاده می‌شود. به همین دلیل هر روز بازده تولیدات کشاورزی بالاتر می‌رود و کشاورزی و ادوات مورد استفاده در آن مدرن‌تر می‌شوند.

بنا به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی از دستاوردهای این بانک در این زمینه می‌توان به عملکرد بسیار خوب مدیریت شعب بانک کشاورزی در استان مازندران اشاره کرد. مدیریت بانک کشاورزی استان مازندران با پرداخت تسهیلات ۹۱۷ میلیارد تومانی، رتبه سوم کشور در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و صدور دامدارکارت را کسب کرده ‌است. همچنین سید محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران در دیدار با دکتر فرشید فرخ‌نژاد، مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به عملکرد مناسب و تأثیرگذار بانک کشاورزی در استان مازندران تأکید نموده است که هر اندازه این بانک تخصصی تقویت شود و منابع آن افزایش یابد، به همان اندازه در توسعه بخش کشاورزی و تأمین امنیت غذایی در کشور مؤثر خواهد بود.

امنیت غذایی کشور بیشتر وابسته به تولید محصولات اساسی و استراتژیک مانند گندم، چغندرقند، نیشکر، پنبه، دانه‌های روغنی و این قبیل محصولات است. از این‌رو کشورها تولید کافی این قبیل محصولات را در داخل کشور در اولویت قرار می‌دهند. بانک کشاورزی نیز هرساله تسهیلات قابل‌توجهی را برای حمایت از تولید این محصولات به دست‌اندرکاران بخش کشاورزی کشور پرداخت می‌نماید که لازم است به طور مداوم افزایش یابد تا شاهد دستیابی به خودکفایی پایدار در تولید أنواع محصولات کشاورزی اساسی در کشور باشیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.