حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4564 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
شکسته‌شدن رکورد صادرات تخم‌مرغ با رقم 130 هزار تن
06 آذر 1402 - 12:13
شناسه : 19702
3
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری بتوانیم رقم صادرات تخم‌مرغ را به 130 هزار تن برسانیم که در این صورت ایران جزو سه کشور اول دنیا در صادرات تخم‌مرغ خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : ایانا
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، حمیدرضا کاشانی با اشاره به روند صادرات تخم مرغ بیان کرد: کشور تا سال 1400 واردکننده تخم‌مرغ بود اما از ابتدای دولت سیزدهم با سیاست‌گذاری‌های انجام شده توسط وزارت جهاد کشاورزی تبدیل به صادرکننده تخم‌مرغ شده است به طوری که در سال گذشته 55 هزار و امسال تا این لحظه 100 هزار تن تخم‌مرغ صادر کرده‌ایم. پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری در صادرات تخم‌مرغ به 130 هزار تن برسیم.

وی در خصوص رفع منع صادرات تخم مرغ گفت: با مداخله به موقع وزیر جهاد کشاورزی و تلاش‌های فراوان قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در حوزه تجارت و تنظیم بازار اجازه صادرات این محصول داده شد و این موضوع موجب انگیزه بیشتر برای تولیدکنندگان این عرصه شد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن افزود: شوک‌های مقطعی بازار موجب ممنوعیت صادرات می‌شود و این موضوع باعث بی‌انگیزه‌شدن تولیدکننده و به خطر افتادن تداوم تولید می‌شود. در نتیجه رفع ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ اثر مثبت بر روند تولید تخم‌مرغ و تولیدکنندگان این محصول دارد.

کاشانی افزود: در دولت سیزدهم زنجیره تولید تخم‌مرغ جهش سه برابری داشته است که این دستاورد بزرگی برای تأمین کالاهای اساسی همچون تخم‌مرغ برای کشور است. زیرا افزایش تولید زنجیره‌ای تخم‌مرغ باعث کاهش هزینه تولید و به دنبال آن کاهش قیمت تمام شده محصول می‌شود. همچنین از هدر رفت نهاده‌ها جلوگیری خواهد شد.

 سهم 20 درصدی تولید تخم‌مرغ کشور توسط زنجیره تولید

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت سیزدهم سهم تولید تخم‌مرغ در زنجیره تولید را که تا قبل از این دولت فقط 5 درصد بود و اکنون به 20 درصد رسیده را به 45 درصد برسانیم یعنی تقریباً نیمی از تخم‌مرغ کشور در زنجیره‌ها تولید شود. اگر این موضوع حاصل شود گام بسیار بزرگی در زمینه تأمین تخم‌مرغ کشور انجام می‌شود که قطعاً به نفع مردم است و از طرفی به صرفه‌جویی ارزی کشور کمک می‌کند.

کاشانی با بیان اینکه هم‌اکنون 11 زنجیره توزیع تخم‌مرغ در کشور داریم، اضافه کرد: تا قبل از دولت سیزدهم تنها سه زنجیره بود و 8 زنجیره دیگر از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون تشکیل شده که بیشتر آن در 6 ماه اخیر ایجاد شده است. که این دستاورد توسط قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در حوزه تجارت و تنظیم بازار به دلیل عملگرا بودن و اشرافی که به بازار دارد اتفاق افتاد. به همین دلیل با توجه به اقدامات و کارآمدی که اکنون شاهد آن هستیم فضای مطلوبی را در ماه‌های آینده برای زنجیره تخم مرغ پیش‌بینی می‌کنیم. لازم به ذکر است که تولید تخم‌مرغ در اواخر دولت دوازدهم 900 هزار تن بوده و در دولت سیزدهم به یک میلیون و 200 هزار تن رسیده است یعنی اگر صادرات صورت می‌گیرد از محل مازاد تولید است و از سبد مصرف داخل چیزی برداشته نمی‌‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن در خصوص تأمین نهاده‌ها بیان کرد: در چهار ماه گذشته برای تأمین نهاده‌ها مشکلاتی وجود داشت اما با تدبیر وزارت جهاد کشاورزی روند مشکلات رو به بهبود رفت و برای اولین بار وزارت جهاد کشاورزی به میدان آمده است و قائم مقام وزیر در بحث نهاده‌ها کنار تولیدکننده ایستاده و این مساله را مدیریت می‌کند.

وی تأکید کرد: این نکته بسیار اهمیت دارد که مسئولی که بازار را مدیریت می‌کند، خودش بازار را بشناسد به همین دلیل مشکل نهاده تا حدود زیادی حل شده است و با هوشمندی پیمان پاک، از تنوع تأمین نهاده بهره‌مند شدیم و من مطمئنم با همین روند تا یک ماه آینده مشکل تأمین نهاده به طور کامل بر طرف خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.