حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4559 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
صید ماهیان استخوانی دریای خزر به ۹۳۶ تن رسید
19 آذر 1402 - 11:38
شناسه : 19874
4
مدير كل دفتر امور صيد و صيادي سازمان شيلات ايران گفت: از ابتداي فصل صيد ماهيان استخواني درياي خزر تا كنون، صيد اين گونه ماهيان در مجموع به ۹۳۶ تن رسيد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومي سازمان شيلات ايران
پ
پ
به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، رضا عباسپور نادری اظهار داشت: بر‌اساس آخرین آمار اخذ شده از تعاونی‌های صید پره در استان‌های شمالی کشور، از ابتدای فصل صید ماهیان استخوانی دریای خزر تا کنون، صید این گونه ماهیان در مجموع به ۹۳۶ تُن رسیده است.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، ادامه داد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۳ درصدی همراه بوده است.
به گفته وی، مجموع ماهیان استخوانی صید شده از ابتدای فصل صید تا کنون شامل ۳۳۵ تُن ماهی سفید، ۴۲۳ تُن ماهی کفال، ۱۵۹ تُن ماهی کپور و ۱۸ تُن سایر گونه‌ها بوده است.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران عنوان کرد: بر این اساس صید ماهی سفید با شد ۱۷ درصدی، کفال با کاهش ۲۶ درصدی و کپور با رشد ۹۶ درصدی همراه بوده است.
وی خاطرنشان ساخت: تعداد دفعات پره کشی در مقایسه با سال گذشته رشد ۱۸ درصدی داشته است و متوسط صید درهر پره کشی با مجموع ۸۵ تن با کاهش ۱۸ درصیدی همراه شده است.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، سرانه صید هر شرکت را امسال ۸ تُن اعلام کرد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲ درصدی داشته است.
وی با اشاره به اینکه امیدواریم در ادامه فصل صید شاهد تداوم افزایش میزان صید و رضایتمندی جامعه صیادی شمال کشور باشیم، گفت: یکی از مهمترین دلایل افزایش صید به مدیریت بهره برداری و منابع مربوط می‌شود که این امر با مدیریت سازمان شیلات و همکاری صیادان صورت گرفته است.
به گفته وی، صید ماهیان استخوانی دریای خزر توسط تعاونی‌های پره استان‌های گلستان، مازندران و گیلان هر ساله به مدت حدود ۶ ماه انجام می‌شود که معمولاًّ پس از ارزیابی گزارش‌های گشت‌های تحقیقاتی و بررسی وضعیت ذخایر از اواسط مهرماه آغاز و تا اواسط فرودین ماه سال بعد ادامه دارد.
مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران در ادامه گفته‌های خود یادآور شد: ۱۳۶ هزار نفر صیاد در شمال و جنوب کشور در قالب ۳۴۷ تعاونی صیادی به حرفه صیادی اشتغال دارند که حدود ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از آن‌ها در شمال کشور و در کرانه‌های دریای خزر و مابقی نیز یعنی حدود ۱۲۶ هزار و  ۵۰۰ نفر در سواحل خلیج فارس و دریای عمان فعال هستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.