حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4565 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
طراحی و پیشنهاد خط‌مشی‌ها و راهبردها در توسعه بخش کشاورزی به وزارت جهادکشاورزی
01 آذر 1401 - 11:56
شناسه : 14899
3
رئیس موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی گفت: یکی از وظایف این موسسه طراحی و پیشنهاد خط‌مشی‌ها و راهبردها در توسعه بخش کشاورزی به وزارت جهادکشاورزی است.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، علی کیانی‌راد، رئیس موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی امروز در بازدید وزیر جهاد کشاورزی از این موسسه، گفت: سابقه اولیه این موسسه با نام “مرکز تحقیقات روستایی” به سال ۱۳۵۸ بازمی‌گردد.

وی با برشمردن وظایف مختلف این موسسه، افزود: انجام پژوهش‌های لازم در جهت دستیابی به بهترین و مناسب‌ترین فنون و روش‌های علمی و کاربردی در زمینه برنامه‌ریزی و توسعه کشاورزی از وظایف این مجموعه است.

رئیس موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی افزود: همچنین طراحی و پیشنهاد خط‌مشی‌ها و راهبردها در توسعه بخش کشاورزی به وزارت جهادکشاورزی، انجام پژوهش‌های اقتصادی در زمینه اقتصادکشاورزی، قیمت‌گذاری، واردات، صادرات، بیمه و بازار محصولات کشاورزی و ارائه نتایج تحقیقات انجام‌شده جهت تصمیم‌گیری و همکاری در تهیه و تنظیم و تدوین برنامه‌های راهبردی کوتاه‌مدت و میان‌مدت و بلندمدت وزارت جهادکشاورزی از دیگر وظایف مهم این موسسه است.

به گفته کیانی‌راد؛ موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصادکشاورزی و توسعه روستایی در افق چشم‌انداز، سازمانی چابک و پویا، نهاد برتر پژوهش محور، ماموریت‌گرا با منابع انسانی کارآمد و باانگیزه خواهد بود.

رئیس موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی با اشاره به فعالیت این مجموعه در گروه‌های پژوهشی مختلف بر تقسیم‌بندی فعالیت این موسسه در ۳ حوزه “فعالیت‌های علمی- پژوهشی و مطالعاتی”، ” فعالیت‌های مشاوره‌ای” و “آموزش و توانمندی” تاکید کرد.

وی با بیان این که شرکت در جلسات، کمیته‌ها و شوراهای مشورتی درون و برون بخشی داخلی و بین‌المللی توسط اعضای هیات علمی و پژوهشگران موسسه و همچنین پاسخ به استعلامات و ارائه گزارش‌ها و یادداشت‌ها سیاستگذاری و خبرنامه‌های تخصصی از دیگر فعالیت‌های مشاوره‌ای موسسه است، بیان کرد: همچنین موسسه به عنوان نقطه تماس چندین سازمان بین‌المللی از طرف وزارت جهادکشاورزی در‌ حوزه وظایف خویش از جمله مرکز توسعه روستایی یکپارچه آسیا و اقیانوسیه (CIRDAP)، سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (FAO)، سازمان همکاری‌های اقتصادی (ECO)، بانک توسعه اسلامی (IDB، D۸) و … معرفی شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.