حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4549 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
ظرفیت ارزآوری ۲ میلیارد دلاری صنعت شیلات
09 اردیبهشت 1402 - 14:58
شناسه : 16538
2
رییس سازمان شیلات ایران گفت: در سال گذشته صنعت شیلات ۶۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی داشت و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده ظرفیت ارزی تا ۲ میلیارد دلار نیز در بخش شیلات کشور وجود دارد.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، همزمان با سفر ریاست جمهوری و هیات دولت به استان خوزستان، سیدحسین حسینی، رئیس سازمان شیلات ایران به همراه علی سلاجقه، نماینده رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، در آیین افتتاح مجتمع ۳۹۵ هکتاری میگوی شهدای هندیجان بر گسترش آبزی‌پروری در کشور تاکید و بیان کرد: با وجود آن که امکان بهره‌برداری بیشتر از دریا وجود دارد، باید به سمت آبزی‌پروری رفته و در حوزه صید هم باید به سمت پایداری و ذخایر کمتر برداشت شده حرکت کنیم و آبزی‌پروری را گسترش دهیم.

وی افزود: براساس مطالعات انجام شده در فاز اول ۲۰۰ هزار هکتار اراضی مستعد برای کشت میگو در کشور شناسایی شده است.

رییس سازمان شیلات ایران به پرورش ماهی در قفس‌های دریایی و تولید میگو در اراضی ساحلی و کرانه اشاره و تصریح کرد: ایجاد درآمد در اراضی لم یزرع فقط توسط بخش شیلات امکان‌پذیر است.

حسینی درباره این پروژه گفت: برای ایجاد پروژه ۳۹۵ هکتاری هندیجان ۱۰۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که برای ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند و ظرفیت تولید سالانه ۹۰۰ تن میگو به صورت عادی وجود داشته و حدود ۵ میلیون دلار ارزآوری خواهد داشت.

وی با اعلام آن که در سال گذشته صنعت شیلات ۶۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی با تراز مثبت ۵۲۰ میلیون دلار داشته است تصریح کرد: ظرفیت ارزی تا ۲ میلیارد دلار در صنعت شیلات کشور وجود دارد .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.