حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 1 ذو القعدة 1445 Wednesday, 8 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4495 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
عدم مشکل در تأمین کنجاله سویا
01 مرداد 1402 - 15:17
شناسه : 17783
4
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: با ترخیص محموله‌های جدید، مشکلی در تأمین نهاده کنجاله سویا وجود نخواهد داشت.
ارسال توسط : منبع : ایانا
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، حسین دماوندی‌نژاد در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه، دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران گفت: این نمایشگاه با شرکت ۱۴ کشور اروپایی و آسیایی و همچنین شرکت‌های دانش بنیان و صاحبان دانش در فضایی در حدود ۵۰ هزار متر مربع برگزار شده است. استقبال از نمایشگاه چه از طرف شرکت‌های داخلی و خارجی خوب بوده است.

وی بیان کرد: بر اساس برآورد انجام شده، ۶۰۰ هزار میلیارد تومان ثروت ملی در صنعت دام و طیور کشور، اعم از واحدهای تولیدی در حوزه دام و طیور، کارخانه‌های نهاده‌ها و داروهای مورد نیاز صنعت، مکمل‌ها و صنایع وابسته به کار گرفته شده است. مجموعاً جمع بزرگی از صاحبان ثروت و دانش در کنار هم زیرساخت‌های صنعت دام و طیور کشور را شکل داده‌اند.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مشخصا با توجه به وضعیت کشور و فشار تحریم‌های ظالمانه تحمیل شده در چند سال اخیر، شاید انتظار نمی‌رفت که ما بتوانیم در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی دام طیور و صنایع وابسته این گستره امکانات و وسعت را شاهد باشیم.

وی افزود: فشارهای تحمیل شده به صاحبان صنعت نتوانسته است آن‌ها را محدود کند. امروز ما شاهد رقم خوردن اتفاقاتی در حوزه دانش‌بنیان هستیم که سال گذشته وجود نداشتند. بنابراین در پهنه جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران این صنعت و دانش، گستره قابل توجهی را به خود اختصاص داده و قطع به یقین باید مورد توجه قرار گرفته و تکنولوژی و دانش روز باید در این بخش به‌کار گرفته شود.

دماوندی‌نژاد با بیان اینکه در شرایط فعلی بدون شک اقتضائات، مسائل و موضوعات ما کم نیستند؛ گفت: از آنجا که صددرصد صنعت دام و طیور کشور توسط بخش خصوصی مدیریت و اداره شده و پیشران این صنعت بخش خصوصی است، قطع به یقین با وجود تمام مشکلات، تولید کنندگان ما مفتخر به این هستند که کشور را بی‌نیاز  می‌کنند.

وی تأکید کرد: تولید کنندگان ما با همت قوی و بالا، پای مملکت و عرصه ایستاده‌اند و برای کاهش مشکلات کشور تلاش می‌کنند.

دماوندی نژاد در حاشیه بازدید از نمایشگاه در ارتباط با مشکلات تأمین ارزی داروهای دامی، گفت: در جلسه‌ای که با قائم مقام وزارت جهادکشاورزی خواهیم داشت و  همچنین جلسه‌ای که با انجمن وارد کنندگان دارو، واکسن و مواد بیولوژیک دامی برگزار خواهیم کرد، بحث مشکلات ارزی را پیگیری می‌کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری سازمان دامپزشکی اتفاقات خوبی در این رابطه در شرف وقوع است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی همچنین درپاسخ به سوال یکی از تولیدکنندگان در ارتباط با مشکلات نهاده‌ها، گفت: در تامین ذرت و جو پیش از این نیز مشکلی وجود نداشت. با تمهیداتی که اندیشیده شده محموله‌های کنجاله سویا در دست ترخیص است و طی روزها، هفته‌ها و ماه‌های آتی مشکلی بابت تأمین کنجاله سویا نخواهیم داشت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.