حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
فعالیت ۴ درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی
24 خرداد 1401 - 15:20
شناسه : 12403
6
۶۸۰۰ شرکت دانش بنیان تا کنون از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاییدیه فعالیت گرفتند که ۴ درصد آن مربوط به بخش کشاورزی است.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه دومین روز از نشست استانی دفتر توسعه پایدار و امور فناوری وزارتخانه ضمن اعلام این مطلب افزود: از سال ۱۳۹۲سیستم ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شده و ما در این مرکز پس از ارزیابی‌ها باید تشخیص دهیم کدام شرکت دانش‌بنیان است.

رضا اسدی‌فرد اظهار داشت: ظرف حدود ۹ سال اخیر ۲۲ هزار شرکت متقاضی، ارزیابی و ۶۸۰۰ شرکت را به عنوان دانش‌بنیان شناسایی و تایید کرده‌ایم و مدت این تأییدیه‌ها برای شرکت‌های نوع ۱ دو ساله، برای نوع ۲ سه ساله و برای نوع ۳ دو ساله می‌باشد.

وی با بیان این که ۱۰۰ نوع حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان صورت می‌گیرد، گفت: پرداخت تسهیلات، بیمه تأمین اجتماعی و استقرار در شرکت‌های صنعتی از جمله این حمایت‌ها هستند.

اسدی‌فرد درباره میزان تسهیلات پرداختی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده که حدود ۴ درصد آن مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی بوده است.

وی ادامه داد: بخشی از این تسهیلات از طریق صندوق نوآوری و با معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان به بانک‌های کشور صورت گرفته است.

رییس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اذعان داشت: در قانون بودجه ۱۴۰۱ مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه صندوق نوآوری پیش‌بینی شده است.

وی در همین حال یکی از دلایل استقبال کم شرکت‌های دانش‌بنیان به بخش کشاورزی را طولانی بودن فرآیند به نتیجه رسیدن ایده‌ها و فناوری‌های نو نسبت به سایر حوزه‌ها عنوان کرد.

اسدی‌فرد اظهار داشت: به نتیجه رسیدن ایده‌ها و یا فناوری‌های نو برای مثال در بخش IT ممکن است حدود ۶ ماه اما در حوزه کشاورزی ۴ تا ۵ سال به طول می‌انجامد، زیرا در این حوزه تست‌های مختلفی در دوره‌های زمانی انجام می‌شود و این در حالی است که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌خواهند نتیجه کارشان را سریع ببینند.

وی کاهش بوروکراسی و افزایش تسهیلگری در حوزه کشاورزی را برای جذب شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش ضریب دانش در این بخش ضروری خواند.

اسدی‌فرد گفت: در زیرمجموعه‌های وزارت جهاد کشاورزی، فناورانه‌های خوبی وجود دارد و باید با تسهیلگری بتوانند شرکت ایجاد کنند و ایده‌های‌شان را تجاری سازند.

وی در مورد نقش صندوق‌های کشاورزی نیز اذعان داشت: صندوق‌های کشاورزی در راستای انتقال محصولات فناورانه می‌توانند با تامین مالی برای خرید این محصولات به کشاورزان کمک کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.