حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4549 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
قرار داشتن بانک کشاورزی در مسیر تحول دیجیتال
15 دی 1401 - 18:00
شناسه : 15448
4
تمامی کسب و کارها و صنایعی که در بستر دیجیتال شکل می‌گیرند به منظور ایجاد، رشد و توسعه خود نیازمند بهره‌گیری از یک زیرساخت ارتباطی مطمئن و کارآمد می‌باشند و از همین‌رو مبنای شکل‌گیری اقتصادهای نوظهور بر پایه دیجیتال، تماماً حول محور توسعه زیرساخت ارتباطی و فناوری‌های مرتبط با آن شکل می‌گیرند.
ارسال توسط : نویسنده : سیده الهام قاضی میرسعید
پ
پ

امروزه با رشد فناوری و تغییر ماهیت بانک‌ها و مؤسسات مالی از بانکداری سنتی به بانکداری مدرن دیجیتال و بانکداری باز، همگی نیازمند استفاده از زیرساخت ارتباطی قوی و ایمن به عنوان بستر ارائه‌دهنده خدمات دیجیتال به استارت آپ‌ها و فین‌تک‌ها می‌باشند و تأثیر ایجاد و استقرار اکوسیستم بانکداری دیجیتال در بانک‌ها مشهود می‌باشد.

تمام ابعاد بانکداری تحت تأثیر تکنولوژی‌‌های دیجیتال قرار گرفته و به واسطه تغییراتی که از جانب این نوع فن‌آوری‌‌ها اعمال می‌‌شود، دچار تحول می‌گردند که نتیجه آن تحول دیجیتال در بانکداری است. برنامه تحول دیجیتال بانک در سه فاز بهبود کارآیی و راحتی، کاهش هزینه و رشد سود است. بهبود کارآیی از طریق بهبود تجربه مشتری و خودکارسازی عملیات ستاد انجام می‌شود. همچنین کاهش هزینه از طریق بازسازماندهی و یکپارچگی شبکه شعب و ترغیب مشتریان به استفاده از کانال‌های دیجیتال پیگیری می‌شود.

بانک کشاورزی نیز با توجه به اهمیت و اثرگذاری بالای اجرای طرح تحول دیجیتال در افزایش سهم از بازار بانک و رضایت مشتریان، مراحل اجرای طرح تحول دیجیتال در این بانک را انجام داده و پروژه‌های ارزشمندی را در قالب این طرح؛ در این بانک کاملاً تخصصی بخش کشاورزی کشور، تعریف نموده است.

شایان ذکر است طرح تحول دیجیتال بانک کشاورزی در مهرماه سال 1398 آغاز و نقشه راه این طرح در شهریور 1400 به تأیید وزارت امور اقتصادی و دارایی رسید. بر اساس نقشه راه طرح تحول دیجیتال بانک کشاورزی 27 پروژه برای اجرا در مدت سه سال تعریف شده است که تاکنون 7 پروژه زیرساختی براساس اولویت، در این بانک عملیاتی شده و مابقی پروژه‌ها نیز در مراحل مختلف پیشرفت کار قرار دارند.

ایجاد پیام‌رسان مهر، طراحی و توسعه پلتفرم تجارت الکترونیک محصولات کشاورزی، بازنگری در نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری، پروژه احراز هویت غیرحضوری، پیاده‌سازی فرآیندها و سرویس‌ها با بهره‌گیری از BPMS، پروژه حاکمیت داده، هوش تجاری، طراحی و توسعه نظام توسعه محصول در بانک، پروژه طراحی و توسعه نظام اطلاع‌رسانی لحظه‌ای از وضعیت بازار و قیمت محصولات کشاورزی، از جمله پروژه‌های عملیاتی تعریف شده در نقشه راه طرح تحول دیجیتال بانک کشاورزی هستند. علاوه بر پروژه‌های عملیاتی، طرح‌های مطالعاتی از جمله: بازنگری در برنامه راهبردی کسب و کار، تدوین راهبردهای تحول شعب و تعیین انواع آن، طراحی شعب فیجیتال، ژئومارکتینگ، طراحی سازوکارهای فعال‌سازی اکوسیستم دیجیتال، به‌روزرسانی خدمات و محصولات بانکداری دیجیتال و … نیز در قالب طرح تحول دیجیتال بانک کشاورزی تعریف شده‌ و در دست اجرا قرار دارند.

بی‌شک اجرای این طرح‌ها در بانک کشاورزی، موجب تحول و تغییر اساسی در ساختار بانکداری دیجیتال و ایجاد بسترهای مناسب و لازم در حوزه فناوری با تمرکز بر نیازها و ارائه یک حس خوب، تجربه خاص و مطلوب از خدمات به مشتریان در بانک کشاورزی خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.