حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4564 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
مراتع با اجرای برنامه هفتم توسعه نفسی تازه می‌کشند
01 بهمن 1402 - 11:09
شناسه : 20564
4
مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از بازگشت 21 برابری اعتبار تخصیصی به اصلاح و احیای مراتع ذیل برنامه هفتم توسعه خبر داد.
ارسال توسط : منبع : ایانا
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، ترحم بهزاد به برنامه این دفتر برای اصلاح و احیای 20 میلیون هکتار مرتع ذیل برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و ادامه داد: برای اجرای این طرح 15 همت اعتبار پیش‌بینی‌شده است که در صورت تحقق و اجرای برنامه‌های طراحی‌شده، بر اساس برآوردهای اقتصادی ما در شرایط بارندگی طبیعی بیش از 324 همت سوددهی خواهد داشت که این بیش از 21 برابر اعتبار تخصیصی خواهد بود.

وی افزود: این در حالی است که از ۱۷ نوع کارکرد مرتع تنها ۲۵ درصد آن‌ها مانند تولید علوفه، تولید عسل، تولید گوشت ارگانیک و گیاهان دارویی به بازار ارتباط پیدا می‌کنند و معیشت حدود یک‌میلیون و ۲۱ هزار خانوار  به مرتع وابسته است و حدود 75 درصد کارکردهای مراتع زیست‌محیطی هستند.

بهزاد ادامه داد: جلوگیری از فرسایش خاک، کنترل روان‌آب‌ها، تلطیف هوا، ترسیب کربن، تولید اکسیژن ازجمله کارکردهای زیست‌محیطی مراتع هستند که هر کدام به تنهایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند.

مدیرکل دفتر امور مراتع با بیان این‌که باوجود اهمیت مراتع در رونق تولید و بهبود شرایط زیست‌محیطی، این دفتر تأمین اعتبار نمی‌شود، ادامه داد: با توجه به وظیفه‌ای که این بخش در حفظ و احیای مراتع ما ۱۷۶۷ پست سازمانی در سطح کشور برای بخش مرتع کشور داریم؛ فقط ۶۳۳ نفر در این بخش مشغول هستند که این موضوع به این معنی است که ما چیزی بالغ‌بر هزار و 134 نفر کمبود نیرو داریم.

وی افزود: کل اعتباری که از ابتدا انقلاب تا امروز به بخش مرتع تزریق‌شده، ۵۶۴ میلیارد تومان و معادل سالیانه 155 تک تومانی به ازای هر هکتار مدیریت مرتع بوده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.