حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 23 شوال 1445 Wednesday, 1 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4568 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
مرغ آرین یک ثروت ملی است
18 فروردین 1403 - 12:51
شناسه : 21467
0
رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور از تحقیقات اصلاح نژادی بر روی لاین آرین توسط محققین این موسسه خبر داد.
ارسال توسط : منبع : ایانا
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، حسن خمیس‌آبادی با تأکید بر اهمیت مرغ آرین به‌عنوان یکی از ذخایر ارزشمند ژنتیکی کشور گفت : کشور ایران از نظر ذخایر ژنتیکی در مقایسه با برخی از کشورهای اروپایی غنی‌تر است و مرغ لاین آرین به‌عنوان یکی از این ذخایر ژنتیکی می‌تواند در درازمدت رقیبی برای سویه‌های وارداتی باشد. وی افزود: هدف ما این است که مرغ آرین سهم بسزایی از بازار را به خود اختصاص دهد. رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور با بیان اینکه، برای تحقق این مهم لازم است یک سری اقدامات تحقیقاتی و انتخاب برای اصلاح نژاد مرغ لاین انجام شود، گفت : خوشبختانه در حال حاضر کارهای بسیار خوبی روی مرغ آرین انجام‌شده است و امیدواریم در آینده نزدیک با انتخاب‌های اصلاح نژادی انجام‌شده، آرین بتواند بخش عمده ای از بازار را پوشش دهد.

وی بابیان این‌که وزارت جهاد کشاورزی حمایت های ویژه ای جهت ارتقاء ویژگی‌های کمی و کیفی آرین در دستور کار دارد یادآور شد: در کنار بخش‌های مختلفی که روی مرغ آرین کار می‌کنند، تحقیق بر روی توسعه این نژاد بر عهده موسسه تحقیقات علوم دامی قرارگرفته و پشتیبانی آن به عهده وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام و سایر نهادهاست. تلاش همه این متولیان بر این است که این ثروت ملی حفظ‌شده و خود را در بازار پیدا کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.