حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4549 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
مروری بر 9 دهه فعالیت بانک کشاورزی
30 اردیبهشت 1402 - 15:44
شناسه : 16781
4
بانک کشاورزی به عنوان تنها بانک تخصصی تأمین‌کننده منابع مالی در بخش کشاورزی کشور می‌باشد که همواره و در طول 9 دهه فعالیت با برکت خود، به عنوان موتور محرک فعالیت در کلیه زیربخش‌های کشاورزی کشور مطرح بوده و رشد و توسعه فعالیت‌های کشاورزی در تمامی این سال‌ها، مرهون خدمات مالی و حمایت‌های بی‌شائبه این بانک از تمامی کشاورزان و کلیه شاغلان در بخش کشاورزی و دام، طیور و آبزیان بوده است.
ارسال توسط : نویسنده : سیده الهام قاضی میرسعید
پ
پ

البته بانک کشاورزی در کنار کمک به رشد و توسعه بخش کشاورزی، همواره با بهره‌مندی از آخرین فناوری‌ها و استفاده از ابزار نوین بانکداری، بهترین خدمات را به کشاورزان ارایه نموده است. به عنوان نمونه، بانک کشاورزی نخستین بانک در تهیه، اجرا و استقرار سیستم جامع بانکداری متمرکز (مهرگستر) در نظام بانکی کشور بوده است. بانک کشاورزی از سوی نشریه بین‌المللی “بانکر” ارگان بانکی مؤسسه تایمز مالی برای چهارمین سال متوالی، به عنوان بانک برتر جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۰۶ میلادی معرفی شد. در آخرین بررسی‌های به عمل آمده از سوی نشریه بین‌المللی یورومانی، بانک کشاورزی جمهوری اسلامی ایران، برای اولین بار بر اساس شاخصهای علمی این نشریه مورد ارزیابی قرار گرفته و در نظام بانکی کشور به عنوان بانک برتر در سال ۲۰۰۵ میلادی معرفی شد.

همچنین در راستای ارتقاء ارائه خدمات به مشتریان و ارزش‌آفرینی آنان و با عنایت به این‌که سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 توأم با دیدگاه فرآیندگرایی، مشتری محوری و بهبود مستمر بوده و وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف عالی سازمان در خصوص کیفیت می‌باشد، بانک کشاورزی از سوی شرکت D.Q.S آلمان که اولین سازمان گواهی‌دهنده سیستم‌های مدیریت کیفیت است، موفق به استقرار سیستم مدیریت کیفیت در بانک و اخذ گواهینامه ایزو 9001 سری ۲۰۰۰ شد. برگزیده شدن به منظور دریافت نشان و استاندارد بین‌المللی کیفیت برتر در صنعت بانکداری، برگزیده دریافت نشان مدیریت روابط عمومی برتر در توسعه نام و نشان تجاری، برگزیده دریافت جایزه شعف مشتری از مؤسسه جهانی فروش و بازاریابی در سال ۲۰۱۳ نیز از دیگر افتخارات بانک کشاورزی می‌باشد.

همانگونه که در سطرهای بالا ذکر گردید، در فرآیند تأمین اعتبار بخش کشاورزی در ایران، بانک کشاورزی اهمیت ویژه‌ای داشته و بخش عمده تسهیلات و سرمایه در گردش فعالان و دست‌اندرکاران بخش کشاورزی و دام و طیور کشور توسط این بانک کاملاً تخصصی تأمین می‌گردد.

همواره اعطای اعتبارات بانک کشاورزی در کوتاه‌‌مدت بر اشتغال و در درازمدت بر سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کشور، تأثیر مثبت داشته است. بانک کشاورزی در راستای وظیفه اصلی حمایت از تولیدکنندگان در بخش کشاورزی، هر ساله تسهیلات قابل ‌توجهی را برای حمایت از تولید محصولات اساسی و استراتژیک زراعی پرداخت می‌نماید. هدف بانک فراهم آوردن امکانات اعتباری برای زندگی بهتر در روستا و ارتقاء سطح درآمد روستائیان از یکسو، افزایش تولیدات کشاورزی، ایجاد و توسعه صنایع کوچک و سنتی واقع در مناطق روستایی و مشارکت در فعالیت‌های مربوط از سوی دیگر بوده و می‌باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.