حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4549 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
مرگ اقتصاد کشور در پی تداوم تخصیص ارز ترجیحی
11 اردیبهشت 1401 - 14:01
شناسه : 11449
6
ارسلان قاسمی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: کمتر از ۵ نفر بازار نهاده‌های دامی کشور را می‌چرخانند.
ارسال توسط : منبع : مهر
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، ارسلان قاسمی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: از ابتدای سال تاکنون سه میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی به نهاده‌های دامی تخصیص یافته است، متأسفانه همه چیز مبهم و غیرشفاف است و اصلاً مشخص نیست این ارز به چه کسی و چه مقدار تخصیص یافته و اثر این یارانه را مردم کجا می‌توانند ببینند.

تعداد کسانی که بازار نهاده کشور را در دست دارند به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد، اما متأسفانه اجرای سیاست‌های نادرست در سال‌های اخیر از جمله سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی منجر به این شده که این افراد بسیار قدرتمند شوند و کمتر کسی توان مقابله با آن‌ها را داشته باشد.

دولت برای مبارزه با این رانت در قدم اول باید ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند، حذف این سیاست نوعی جراحی در بدنه اقتصاد ایران است و هیچ جراحی بدون درد و خونریزی نخواهد بود اما اگر این جراحی انجام نشود، منجر به مرگ اقتصاد کشور خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.