حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4564 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
ممنوعیت صید محاصره‌ای ماهیان تجاری در آب‌های ساحلی
20 فروردین 1403 - 15:27
شناسه : 21512
1
رییس سازمان شیلات ایران صید محاصره‌ای ماهیان تجاری در آب‌های ساحلی کشور را ممنوع اعلام کرد و گفت: با صید محاصره‌ای ماهیان تجاری در سواحل کشور برخورد قانونی می‌کنیم.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی
پ
پ
به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، سید حسین حسینی، صید محاصره‌ای موسوم به صید شب چراغی در آب‌های ساحلی کشور را مخرب دانست و افزود: در این روش صید در سواحل، ترکیبی از گونه‌های مختلف آبزیان در سایزهای مختلف و در حجم زیاد صید می‌شود و از این رو جزء صید بی‌رویه است.
وی ادامه داد: سازمان شیلات ایران به شدت با این روش صید در سواحل برخورد می‌کند و علاوه بر ضبط کل ادوات صید، این افراد متخلف به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.
معاون وزیر جهادکشاورزی در همین حال اظهارداشت: روش‌های صید بر اساس گونه‌های آبزی، مکان زیست و رفتار گونه‌ها تعیین می‌شود و روش صید محاصره‌ای تنها برای تون ماهیان و ساردین ماهیان مناسب است.
وی تصریح کرد: اکنون در آب‌های ساحلی جنوب کشور تعدادی افراد سودجو اقدام به صید محاصره‌ای یا شب چراغی کرده‌اند و یگان حفاظت منابع آبزیان سازمان شیلات ایران با هماهنگی مرزبانی‌ها به شدت با آن‌ها برخورد می‌کند.
حسینی ادامه داد: از آنجایی که مافیای قدرت و سودجو پشت این صیدهای ساحلی هستند، صیادان و مردم در شناسایی آن‌ها به ما کمک می‌کنند.
وی تاکید کرد: موضع گیری ما همواره تأکید بر روش‌های صید مناسب بر اساس مجوزهای صادره است و اگر فعالیتی در دریا و سواحل، مجوزی نداشته باشد، ممنوع است.
حسینی از مردم خواست به محض مشاهده صید محاصره‌ای گونه‌های تجاری در آب‌های ساحلی به ادارات شیلات در استان‌ها، شهرستان‌ها و پایگاه‌های حفاظت از منابع آبزیان در نقاط مختلف اطلاع دهند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.