حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4548 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 0×
نوآوری مهم بانک کشاورزی در سامانه بازارگاه
21 آذر 1401 - 21:42
شناسه : 15214
5
در طول چند سال اخیر و نظر به اهمیت مدیریت و برنامه‌ریزی فرآیندهای تولید، تأمین، حمل و نقل، ذخیره‌سازی و توزیع نهاده‌های تولید دام و طیور و به منظور توزیع هدفمند یارانه تولید در بخش تأمین انواع نهاده‌های دام و طیور، سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی به عنوان یکی دیگر اقدامات اساسی وزارت جهاد کشاورزی، توسط بانک کشاورزی طراحی و اجرا گردید.
ارسال توسط : نویسنده : محمودرضا عیسی خانی
پ
پ

سامانه بازارگاه به منظور نظارت بر روند و جلوگیری از توزیع نامناسب نهاده‌های کشاورزی و همچنین تثبیت امر قیمت‌گذاری و جلوگیری از هرگونه واسطه‌گری احتمالی در تأمین انواع نهاده‌های دام و طیور، طراحی و پیاده‌سازی شده است.

از اهداف ایجاد این سامانه بسیار مهم و کارآمد می‌توان به توزیع عادلانه نهاده بین مرغداران و دامداران اشاره کرد و می‌توان گفت به وسیله سامانه بازارگاه، هر تولید کننده دام و طیور می‌تواند نهاده مورد نیاز تولید خود را با قیمت مصوب و بدون واسطه و حتی بصوت قسطی خریداری کند. در نتیجه از نوسان قیمت نهاده‌های تولید و بالا رفتن آن در بازار جلوگیری می‌شود و این امر باعث می‌شود هزینه تمام شده برای تولید کننده‌گان دام و طیور کاهش ‌یابد.

در این سامانه تولید کنندگان و تأمین‌ کنندگان مشخص بوده و با توجه به توافقات انجام شده با بانک کشاورزی، به عنوان بانک عامل در این بخش؛ مصرف کنندگان واقعی می‌توانند نهاده‌های مورد نیاز را از سامانه بازارگاه خریداری کنند.

بانک کشاورزی از آغاز ارائه این خدمت ارزشمند، همواره سعی در برطرف نمودن تمامی مشکلات این سامانه داشته و اخیراً این بانک خدمت جدید «پیش فروش نهاده‌های دام و طیور» را به سرویس‌های متعدد خرید نهاده در سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی افزوده است تا بدین‌وسیله موجبات رضایتمندی هرچه‌بیشتر تولید کنندگان در بخش مهم دام و طیور کشور را فراهم آورد.

بانک کشاورزی برای حمایت از فعالان حوزه دام، طیور و آبزیان و جلب نظر روزافزون ایشان، سرویس‌های متعدد خرید نهاده در قالب خرید نقدی، خرید توافقی (نسیه یا اعتباری)، خرید از محل تسهیلات بانک و خرید تهاتری (دریافت نهاده در ازای تحویل گوشت توسط واحدهای پرورشی) و خدمت جدید پیش فروش نهاده‌ها را در سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی راه‌اندازی کرده است.

بدیهی است که نقش ممتاز بانک کشاورزی تنها در تأمین تسهیلات و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و دام و طیور کشور خلاصه نمی‌شود و این بانک با دارا بودن بدنه کارشناسان کشاورزی مجرب خود، همواره سعی در رشد و توسعه انواع فعالیت‌های تولیدی در بخش کشاورزی و رسیدن به خودکفایی در محصولات استراتژیک کشاورزی و در نتیجه حصول امنیت پایدار غذایی در کشور داشته و دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.