حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4564 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
گسترش همکاری‌ تحقیقاتی گیاه‌پزشکی ایران و فائو
08 مرداد 1402 - 17:21
شناسه : 17902
2
در دیدار مشترک دکتر خیام‌نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی با نماینده منطقه‌ای فائو، بر معرفی نماینده دائم فائو در تهران برای پیشبرد اهداف کشاورزی تأکید شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، در دیدار مشترک دکتر خیام‌نکویی، رئیس سازمان تات با بایوک نماینده منطقه‌ای فائو، بر گسترش همکاری‌های تحقیقاتی گیاه‌پزشکی بین سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و فائو و همچنین معرفی نماینده دائم فائو در تهران برای پیشبرد اهداف کشاورزی تأکید شد.

رئیس سازمان تات در این دیدار،، ضمن اشاره به ظرفیت‌های سازمان در همکاری دو مجموعه گفت: با توجه به اهمیت سازمان فائو و پتانسیل آن در پیشبرد اهداف کشاورزی به ویژه بخش تحقیقات، لازم است نسبت به معرفی نماینده دائمی فائو در تهران، اقدام شود.

دکتر سیدمجتبی خیام‌نکویی حضور نماینده منطقه‌ای فائو در تهران را اتفاقی مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: لزوم تصویب یک سند TCP برای موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی و همکاری‌های لازم در زمینه‌های مشترک، از مواردی است که باید در اولویت کارهای مشترک قرار گیرد.

در ادامه «پوباک دهوج جی‌سی» نماینده منطقه‌ای فائو، ضمن تأکید بر گسترش همکاری‌ها با سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، نسبت به تصویب پروژه TCP موسسه تحقیقات گیاه پزشکی با اولویت ویژه، قول مساعد داد.

شهرام نعیمی رئیس موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی نیز با بیان توضیحاتی در ارتباط با همکاری مشترک دفتر بین‌الملل سازمان و موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی، گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای اخذ یک پروژه TCP از فائو در زمینه زوال مرکبات، آفت خرما و… صورت گرفته است.

وی همچنین درباره همکاری موسسه تحقیقات گیاه پزشکی با پروژه TCP جدید امضا شده در زمینه آفلاتوکسین پسته به عنوان یکی از همکاران اصلی پروژه توضیحاتی را ارائه داد.

دکتر ولی‌نسب مدیرکل دفتر ارتباطات علمی و همکاری‌های بین‌المللی سازمان تات نیز در این دیدار، تشکیل جلسه فنی با حضور رئیس موسسه تحقیقات گیاه پزشکی، بازدید نماینده منطقه فائو از موسسات تحقیقات گیاه پزشکی، تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور و باغ ملی گیاه‌شناسی و موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی را به طور مبسوط تشریح کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.