حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4564 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
وزن خرما در سبد تولید و صادرات میوه‌های گرمسیری
23 فروردین 1403 - 11:42
شناسه : 21527
0
مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهادکشاورزی از نقش و ارزش غذایی خرمای کشور در فرهنگ تغذیه ایرانیان گفت و این شاخص را نشانه اهمیت این میوه مغذی گرمسیری به ویژه در سر سفره ماه مبارک رمضان دانست.
ارسال توسط : منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، زهرا جلیلی مقدم ضمن برشمردن برنامه‌های کیفی‌سازی نخیلات در دو سال اخیر گفت: ساماندهی تولید نهال به عنوان اصلی‌ترین نهاده زیر‌بخش باغبانی، احداث خزانه پا‌جوش، باغ مادری و باغات الگویی مدرن و مکانیزه در استان‌های خرماخیز از برنامه‌های زیربنایی این وزارت است.

وی شناسنامه دار کردن، ایجاد مجتمع کشت بافت خرما، اصلاح باغات، حذف باغات قدیمی و فرسوده جایگزینی ارقام تجاری را از اقدامات مرتبط با تکمیل زنجیره ارزش خرما عنوان کرد و افزود: علاوه بر این موارد، بررسی سازگاری ژنوتیپ‌های امید‌بخش خرما با همکاری بخش تحقیقات در استان‌های خرماخیز، احداث پایانه‌های صادرات خرما با همکاری معاونت بازرگانی و رونمایی از بالابرخرما در افزایش ضریب مکانیزاسیون نخلستان‌ها در حال اقدام است.

زهرا جلیلی مقدم از افزایش صادرات میوه‌های گرمسیری در سال ۱۴۰۲ خبر داد و تصریح کرد: میزان صادرات خرما در سال گذشته ۳۹۰هزار تن به ارزش ۳۴۵میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نطر وزنی ۷ درصد و از نظر ارزش ۱۰درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهادکشاورزی در مقایسه تولید خرما در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ گفت: تولید خرما در سال ۱۴۰۲ با ۴ درصد تغییر از یک میلیون و ۵۹۶ هزار و ۷۹۰ تن به یک میلیونن و ۶۵۸ هزار و ۵۶۰ تن رسید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.